Sydney 2011/2012 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kevin Graaf - WaarBenJij.nu Sydney 2011/2012 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kevin Graaf - WaarBenJij.nu

Sydney 2011/2012

Door: kevinvandergraaf

Blijf op de hoogte en volg Kevin

04 Januari 2012 | Australië, Sydney

27-12-11
Rond half 9 ‘s avonds ging ik dan met de trein richting vliegveld. Op het vliegveld was het dus zo’n 6 uur wachten voordat ik door de douane kon voor mijn vlucht. Dus toen ben ik maar begonnen met het lezen van ‘ Mijn naam is Sarah’ die bij mij in het huis lag. Na die 6 uur had ik het boek bijna helemaal uitgelezen.


28-12-11
Om 05.00 uur vertrok mijn vliegtuig naar Sydney. Rond 07.30 kwam ik aan in Sydney en rond 08.30 kwam ik aan bij Kars en Barry (collega’s van elkaar). Dit zou dus een lange dag voor me gaan worden :). Na eventjes wat gerust te hebben zijn we Sydney ingegaan voor wat sightseeing. We zijn als eerste naar Paddy’s Market gegaan wat redelijk groot was en je van alles kon kopen. Daarna hebben we onder andere Chinatown, Darling Harbour, Queen Victoria Building, The Rocks, The Rocks Discovery Museum, Opera House, Circular Quay, Sydney Harbour Bridge, Royal Botanical Gardens, Harry’s Café de Wheels en het Hyde Park gezien. Uiteindelijk zo’n 36 uur wakker gebleven wat niet echt goed was. Ben dus ook rond 20.00 uur in slaap gevallen.


29-12-11
Vandaag was het ook weer vroeg opstaan, want we gingen naar de Blue Mountains. Bij de Blue Mountains heb je ‘ The Three Sisters’ dat 3 grote rotsblokken bij elkaar zitten. Er zit een heel verhaal achter, maar dat laat ik even achterwegen. Die dag hebben we veel door de bossen gelopen. Helaas was e rook 2 maanden geleden een brand uitgebroken en was een deel afgebrand. Uiteindelijk zijn we weer via de Giant Stairs omhoog gelopen. Er stond bij dat dit ongeveer 45 minuten duurde en dat was ook zo. Wat was dat verschikkelijk. De meeste komen van bovenaf naar beneden wat ietsjes makkelijker is. Uiteindelijk ga je toch wel een paar honderd meter omhoog. Gelukkig waren er ook bankjes waar je op kon zitten. Uiteindelijk hebben we boven maar een welverdiend biertje gedronken. Daarna zijn we met de trein 2 stations terug gegaan om de Wenthworth Waterfalls te bekijken. Nog meer lopen! Uiteindelijk was het wel de moeite waard door het mooie uitzicht. Daarna hebben we nog wat gegeten voordat we weer terug richting Sydney gingen.


30-12-11
Vandaag hadden we een auto gehuurd om naar Jervis Bay toe te gaan dat zo’n 200 km ten zuiden van Sydney ligt. Jaja, de 2de helft van de heenweg ben ik gaan rijden. De eerste keer links rijden op de wegen in de rechterkant van de auto! We hadden ook nog een automaat, dus dat scheelde weer met schakelen. Het was even wennen, maar uiteindelijk toch zo’n 300 kilometer die dag gereden (heb ook de gehele terugweg gereden :)). Aangekomen in Jervis Bay zit je middenin een mooi park met een aantal stranden. We hebben 3 stranden bekeken waarvan er 1 het populairst van Jervis Bay was. De stranden waren mooi en het was er op het strand niet al te druk. Ook heb je daar verschillende campings waar je kan kamperen. Echt een ideale plek om te doen in deze mooie omgeving. Ook hebben we een paar Kangaroos op de weg gespot. Het was dus ook nog even uitkijken dat er niet een tegen je auto aanknalt! Uiteindelijk kwamen we in de avond terug en hebben we nog lekker thuis een biertje gedronken voordat we naar bed toe gingen.


31-12-11
Vandaag was het vroeg ons bed uit om als eerste de auto terug te brengen. Daarna zijn we naar de suburb Kirribilli toegegaan voor Oud en Nieuw. Rond 10.30 hadden we een plek gevonden date en mooi uitzicht had op de Harbour Bridge en het Opera House. We moesten dus in totaal zo’n 14 uur wachten voordat het spektakel begon! Dat was dus eventjes iets langer dan mijn wachttijd voor het vliegtuig. Het leuke was dat we ook nog een aantal andere Nederlands tegenkwamen die bij ons bleven. Uiteindelijk waren we met z’n 11-en waarvan 2 niet-Nederlanders. Vanaf 18.00 uur begonnen er verschillende voorprogramma’s. Om 21.00 was de eerste vuurwerk show te zien voor kinderen dat al aardig spectaculair was. En om 24.00 uur was het dan eindelijk zo ver. De show duurde zo’n 12 minuten en was vanaf het begin tot eind geweldig. Na de show zijn we langzaam weer richting huis gegaan wat best wel lastig was aangezien duizenden anderen hetzelfde idee hadden. In plaats van met de trein terug te gaan zijn we lopend over de Harbour Bridge naar de bussen toe gegaan. Het was leuk om de stad in de nacht te zien waarbij iedereen door de straten heen loopt en je veel politie ziet. Ook was het lekker rustig en gebeurde er geen rare dingen (zal in NL wel anders zijn :p).


01-01-12
Aangezien we pas rond 04.00 uur gingen slapen werden we pas laat wakker. Tegen 15.00 uur zijn we naar Coogie Beach toegegaan om lekker te genieten van de zon,zee en strand. Je kan merken dat het vakantie is, want het hele strand was propvol. Toch nog een plekje kunnen vinden om te liggen en te genieten. De zee was wel aardig koud, maar naar een tijdje werd dit wel beter. Richting huis hebben we nog een pizza gehaald en zijn we thuis een filmje gaan bekijken met een lekkere pizza en biertje erbij. Deze dag hebben we dus niet zo heel erg veel gedaan.


02-01-12
Vandaag gingen we naar Manly toe dat aan het noorden van Sydney ligt. We gingen er met de ferry naartoe wat ook wel leuk was. De ferry’s daar zijn heel wat groter en er gaan er wel een paar honderd mensen in. Aangekomen in Manly zijn we naar Oceanworld gegaan om wat zeedieren te bekijken. Het was er niet al te groot, dus het duurde niet al te lang. We wooden ook een deel van de scenic walk lopen (zo’n 9km lang), maar waren naar een paar honderd meter al gestopt doordat het veel te warm was. Op naar Manly beach om daar even te genieten. Ook hier lag het hele strand vol. Ook mocht je maar zwemmen in een klein gedeelte van de zee. Eromheen mocht je alleen in als je ging surfen. Er waren dus veel lifeguards te zien die de hele tijd floten als je de zee in ging waar dat niet mocht. Ook wel leuk om te zien als je iedereen op een klein oppervlakte in de zee zag. Na het genieten van de zon zijn we nog wat winkeltjes gaan bekijken om vervolgens weer met de ferry terug te gaan. Die avond nog een andere film gekeken voordat we weer gingen slapen.


03-01-12
De laatste halve dag was aangekomen. Dit was ook weer de eerste werkdag van Kars, waardoor alleen ik en Barry overbleven. Die dag zijn we nog een keer naar Circular Quay gegaan om nog even te genieten van het mooie uitzicht. Ook zijn we nog snel even naar een Fish Market toegegaan om te kijken hoe het eruit zag. Uiteindelijk nog maar een biertje gedronken voordat we weer terug gingen naar het appartement om mijn spullen in te pakken. Rond 17.00 uur was het dan zover! Na het afscheid van Kars en Barry ben ik weer met de bus naar het vliegveld toegegaan. Om 19.00 uur vertrok het vliegtuig en om 19.30 uur kwam ik aan in Brisbane (-1 uur tijdverschil :)). Vanaf vliegtuig weer met de trein terug naar Fairfield gegaan waar ik snel nog even boodschappen heb gedaan zodat ik morgen wel weer kan ontbijten en lunchen. Eenmaal thuis aangekomen merkte ik alweer dat we weer last hadden van mieren in de keuken. Echt iets wat ik niet gemist heb tijdens de ‘vakantie’.

De foto’s heb ik op facebook gezet en morgen zet ik er ook nog een filmpje op waarbij je het 12 minuten durende vuurwerk show kan zien (helaas geen HD kwaliteit :p).


Cheers,
Kevin.

  • 04 Januari 2012 - 00:16

    Mike:

    Erg leuk om te lezen! Wat heb je weer een hoop meegemaakt. Kan niet wachten op de video! Met anderen woorden Sydney was gewoon gaaf!

  • 04 Januari 2012 - 14:10

    Mam En Pap:

    Zo te horen heb je in die paar dagen toch aardig wat kunnen bekijken. Leuk te lezen waar je allemaal geweest bent. En nu niet in je eentje.Alleen maar goed dat ik nu pas lees dat jullie een auto hadden gehuurd.Dat vuurwerk maak je denk ik niet meer zo groot mee.Nou leuk te lezen dat je het zo naar je zin heb gehad.Hoop foto's gemaakt erg mooi.En nu dan maar gewoon weer werken.Groetjes van mam en pap.

  • 04 Januari 2012 - 14:10

    Dory:

    Hallo Kevin,
    Allereerst de allerbeste wensen voor 2012. Dat je nog maar een hoop mag beleven in de positieve zin natuurlijk. Zo te lezen heb je al heel wat beleefd daar, fantastisch zeg !! Hier is het nog steeds regenachtig. Er is totaal nog geen sprake van een winter, meer van een natte herfst.
    Op het journaal gisteren zag ik dat het in andere delen van australie 40 graden c. heet is. Hoe is het in Brisbane met de temperatuur. Kan je er nog wel van genieten of zweet je je nest uit ? Afijn, na januari wordt het almaar lekkerder qua temperatuur. Hoe vond je trouwens de beleving van kerst met de warmte en oud en nieuw zonder oliebollen ? Toch vreemd heh. Toen ik er woonde mocht er buiten de vuurwerkshows door niemand vuurwerk afgestoken worden i.v.m. de hitte en dus brandgevaar. Hoe is dat nu, zijn er bijvoorbeeld toch jongens die met vuurwerk rondlopen ? Hier zijn vorige week trouwens 2 gasten gearresteerd omdat ze levende muizen aan vuurpijlen bonden, (niet lachen nu). Dat is meer iets voor je broer, ha ha.
    Nou, ik ga maar weer. Heel veel succes nog met je opleiding. Fijn om te lezen dat je een hoop hebt beleefd in zo een korte tijd. Dat neem je toch mooi allemaal mee in je rugzak !! Groetjes en tot ziens, Dory

  • 04 Januari 2012 - 21:46

    Liana:

    Hoi Kevin,
    Allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar en heel veel gezondheid.Zo nu ik alles weer van je gelezen heb zou ik bijna willen vragen of je wil kijken of ze geen baantje voor me hebben in een zwembad dat moet toch wel lukken(há,há).Wat heb je het weer ontzettend leuk gehad en veel gezien.Dat auto rijden lijkt me niks hoor,dat vindt ik ook wel een beetje eng,maarja dat zal ook wel wennen zijn.Ik ben ook wel jaloers op dat mooie weer bij jullie,zelf kom ik net van mijn werk en ben ik weer zeiknat geregend.Het is ongeloofelijk hoeveel regen er de laatste dagen gevallen is,maar goed we doen het ermaar mee.In het zwembad is het nu trouwens lekker druk,we hebben net twee dagen achter de rug van ruim 750 bezoekers(lekker hé).Je foto's ga ik morgen bekijken,want anders wordt het te laat voor me.Jelis had nog ff lekker advocaatje met slagroom klaar gezet voor me,(lief hé),dus die ga ik nu ff oplepelen.Nou veel succes maar weer en geniet maar lekker van je vrije tijd daar.
    Groetjes Jelis en Liana

  • 10 Januari 2012 - 10:07

    Ron En Marcet:

    happy new year van ons allemaal. vandaag is het heerlijk weer,na al die regen en wind die we de laatste dagen hebben gehad.vanmiddag gaat ron even lekker koffieleuten bij je vader,en gaat ik zo weer werken.nu zitten we naar koffietijd te kijken daar is verona van der leur te gast wat een rare griet is dat.nou veel nieuws heb ik niet voor je.heb heel je verslag gelezen.leuk hoor zo ver weg van huis ,oud en nieuw vieren en dan nog nederlanders tegen komen daar in sydney. en natuurlijk weer veel gezien en meegemaakt. tot de volgendekeer dan maar weer groetjes van ons.

  • 15 Januari 2012 - 09:21

    Thea En Leon:

    Natuurlijk van ons een gelukkig en gezond 2012 gewenst. Wel een late reactie van ons. Maar wij zaten lekker in Egypte. Daar was het ontzettend leuk en we zijn heerlijk uitgerust. Dit complex was een beetje te vergelijken met de vorige keer in Egypte. Alleen hier konden we buiten het resort naar een aantal winkels en winkelcentrum lopen. Dit was leuk hoor. De temperatuur was ook lekker, overdag rond de 25 graden en 's avonds koelde het wel af. Dus volgend jaar gaan we weer.

    Alleen de dag na thuiskomst was een beetje tegengevallen. Je hoorde het al, een botsing op de A20. Polite, ambulance en sleepauto er allemaal bij. we zijn wel erg geschrokken hoor. We hebben allemaal last van onze nek, schouders of arm en rug. De auto zit behoorlijk in elkaar, nu hebben we een leenauto. Ondanks de spierklachten zijn we blij dat het zo afgelopen is, Het had erger kunnen zijn.

    Nu veel plezier weer van ons gewenst en we lezen je berichten en bekijken je foto's wel weer.

    Groetjes Leon en Thea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

stage Australië

Recente Reisverslagen:

07 Juli 2012

De afgelopen maand

28 Mei 2012

Cairns

09 Mei 2012

Avondje bioscoop

23 April 2012

Karaoke avond

12 April 2012

Story Bridge Adventure Climb
Kevin

Actief sinds 21 Aug. 2011
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 18642

Voorgaande reizen:

08 November 2013 - 31 Oktober 2016

Werken in Cardiff, Wales, UK

30 Augustus 2011 - 15 Juli 2012

stage Australië

Landen bezocht: