Story Bridge Adventure Climb - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Kevin Graaf - WaarBenJij.nu Story Bridge Adventure Climb - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Kevin Graaf - WaarBenJij.nu

Story Bridge Adventure Climb

Door: kevinvandergraaf

Blijf op de hoogte en volg Kevin

12 April 2012 | Australië, Brisbane

Vandaag (14/04/12) was de dag dat ik de Story Bridge ging beklimmen. Deze dag was een speciale dag, want je mocht je camera meenemen wat normaal niet mag. Vanaf de UQ ging ik met de citycat naar Riverside en vervolgens de ferry van Eagle st naar Holmton st. Vanaf die plek was het nog maar 5 minuten lopen. Eenmaal aangekomen moest je een formulier invullen. Nadat je dat hebt ingevuld moest je wachten totdat het 4 uur was. Vanaf toen duurde het ongeveer een half uur voordat we richting de brug gingen. In die 30 minuten moet je ondere andere een alcoholtest, spullen in tas doen, speciaal pak aantrekken, veiligheidsriem omdoen, camera gereedmaken (met veiligheidslijn) en nog wat andere kleine dingetjes. Vanaf dat moment gingen we (11 totaal) naar de plek waar het allemaal begint. Het gehele rondje is de helft van de totale brug waarbij je de gehele tijd foto’s kan maken. Je begint terwijl het licht is en eindigt in de donker. Hierdoor kon je mooi foto’s maken van de stad met licht en donker. In totaal waren we dus 2.5 uur op de brug. Voor de rest valt het qua hoogte nog wel mee. Je bent ongeveer 80 meter van het wateroppervlak. Daarnaast heb je aan beide kanten een reling waaraan je aan een van de kanten vast zit. Er waren een paar plekken waarbij de orde van de groep verwisseld werd. Zo liep iedereen een keer voor, in het midden, of achter de groep. Leuk als er iemand voor je hebt die honderden foto’s maakt…. Je kan ze niet passeren en kan dus lekker wachten :). Rond 7 uur was het dan afgelopen. Iedereen kreeg nog een diploma in ontvangst en ben ik dus nu een professionele klimmer :p. Op het station ben ik weer langs de Mac geweest om m’n maagje weer te vullen.

Zo’n 6 weken geleden had ik aan het thuisfront gemeld dat ik rond deze tijd ‘iets’ ging doen zonder te zeggen wat. Helaas werd dit al vergald door iemand een paar dagen nadat ik dit verteld had. Daarom heb ik besloten om nog iets anders te gaan doen dat precies over 5 weken is. Dit kan van alles zijn ;). Ben benieuwd of iemand dit kan raden :)

De foto’s zet ik morgen als ik op het werk ben op facebook.

Kevin

  • 12 April 2012 - 13:16

    Mam En Pap:

    Oke fijn dat je het leuk heb gehad maar ook fijn dat je weer met bijde benen op de grond staat.Ben benieuwd naar je foto"s.Oke dus ik moet mijn bronnen weer gaan raad plegen voor het komende wat je gaat doen.En het moet geen gewoonte gaan worden de Mac.Al eens wat anders geprobeerd?Spreek je gauw weer en dan hoor je het wel van mij.Kus van mam en pap.

  • 12 April 2012 - 17:15

    Dory:

    Hallo Kevin,

    Wat leuk dat je de brug hebt beklommen en ik ben benieuwd naar de foto's. Ik hoop dat je niet meer boos bent op mij vanwege het "verraad".
    Je hebt het over een nieuw uitje binnenkort, nu daag je me dus uit om het te raden. Ga je soms abseilen at Kangaroo Point of ga je een ballonvaart of helikoptervlucht doen. Afijn, ik vindt het heel leuk dat je zoveel onderneemt. Dit neem je toch maar mooi mee als herinnering. Ik wens je daarom weer heel veel plezier de komende tijd. De temperatuur zal ook wel lekker zijn nu. Geniet ervan en tot de volgende keer. Gr. Dory

  • 12 April 2012 - 17:58

    Liana:

    Hoi Kevin,
    Het is maar goed dat je schijnbaar geen last hebt van hoogtevrees,want anders zou al dat geklim niets zijn.Het blijkt me wel ontzettend mooi allemaal en ik zie je foto's binnenkort wel.Zo nog even en je vader en moeder zitten saampjes thuis,kunnen ze achter elkaar aan rennen,hà,hà.Eigenlijk heb ik verders niets bijzonders meegemaakt,alles gaat hier zo zijn gangetje en op het werk ook.Ik wens je weer fijne dagen toe en veel succes met alles.

    Groetjes van Jelis en Liana

  • 13 April 2012 - 07:47

    Thea En Leon:

    Hoi Kevin,

    Wat leuk een leuke dag zal dat geweest zijn. Gelukkig heb je geen hoogtevrees. Het lijkt mij ook leuk om te doen (Thea), maar Leon heeft last van hoogtevrees en zal dat minder vinden. Straks gaan we je foto's bekijken.

    Je maakt mij veel nieusgierig met wat je ga doen, kun je niet een hint geven.

    Nog een paar dagen en dan gaat je broer ook het avontuur beleven. Lekker stil voor die 2 oudjes haha. Hier alles ok en we horen wel weer van je.

    Groetjes van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

stage Australië

Recente Reisverslagen:

07 Juli 2012

De afgelopen maand

28 Mei 2012

Cairns

09 Mei 2012

Avondje bioscoop

23 April 2012

Karaoke avond

12 April 2012

Story Bridge Adventure Climb
Kevin

Actief sinds 21 Aug. 2011
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 18628

Voorgaande reizen:

08 November 2013 - 31 Oktober 2016

Werken in Cardiff, Wales, UK

30 Augustus 2011 - 15 Juli 2012

stage Australië

Landen bezocht: