Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Kevin Graaf - WaarBenJij.nu Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Kevin Graaf - WaarBenJij.nu

Cairns

Door: kevinvandergraaf

Blijf op de hoogte en volg Kevin

28 Mei 2012 | Australië, Cairns

Hoi allemaal,

Een beetje laat, maar bij deze dan het verslag.

De week voordat ik wegging was er niet zoveel bijzonders op het lab. Moest alleen nog een paar experimentjes afmaken, maar dat was zo gedaan. Die vrijdag waren we nog met een paar andere richting de stad gegaan om wat te gaan eten en vervolgens hadden we de avond/nacht afgesloten met wat drankjes.

17/05/12
Vandaag was het dan eindelijk zover! ‘s ochtends vroeg opgestaan om op tijd te zijn voor het vliegtuig dat om 10.45 vertrok. Rond 12.15 kwam ik aan en was het wachten voor de shuttle bus die me naar het hostel toe zou brengen. Eenmaal bij het hostel aangekomen kon ik me zelf inchecken (aangezien de receptive dicht was) en kon ik me kamer in. Het was een 3-persoons kamer dat op dat moment nog geheel leeg was. Die middag ben ik gelijk richting de stad gegaan. De stad zelf is niet zo heel bijzonder en heeft ook geen hoge gebouwen, waardoor je eigenlijk geeneens ziet dat het een stad is. Het ‘strand’ bij Cairns stelt niks voor en er wordt ook niet in gezwommen. Ze hebben er namelijk een zwembad gemaakt met daarom heen grasvelden waar je kan gaan liggen. Dit is ook het enige interessante gebied van de stad Cairns. Vervolgens ben ik eind van de middag naar de McDonalds gegaan om wat te eten en weer terug te keren naar het hostel. De avond zelf heb ik niet zo heel veel gedaan. Het was wachten op Kars en z’n ouders die rond een uur of 9 aan zouden komen in het hostel. Toen ze er eenmaal waren hebben we nog kort gepraat en zijn we naar bed gegaan aangezien we al om 7.15 werden opgehaald voor het snorkelen!

18/05/12
Rond 6 uur wakker geworden om op tijd klaar te zijn voordat we opgehaald warden. Het ging allemaal maar net op tijd aangezien er nog een kamerwissel plaats moest vinden. Kars en z’n ouders hadden een 3-persoonskamer geboekt, maar kregen een 4-persoonskamer waar ook al een backpacker overnachtte. Er was dus alleen nog een andere 4-persoonskamer vrij, dus hadden we besloten om met z’n allen op 1 kamer te gaan zodat het ook wat makkelijker zou gaan met de ochtenden. Uiteindelijk nog net op tijd in de bus gestapt aangezien deze net van plan was weg te gaan. Het snorkelen was dus de hele dag. Rond 8 uur vertrok de boot voor een 90 minuten durende reis voordat we bij het eerste punt waren. Heb me nog nooit zo zeeziek gevoeld. Het begin stukje ging goed, maar op een bepaald moment ging het helemaal verkeerd. Was dus blij toen we er eenmaal waren! De eerste keer dat we gingen snorkelen was ik dus ook niet helemaal in topvorm, maar heb nog wel veel kunnen zien. En ook voor het eerst een schildpad! Ook merk je dat het lastig zwemmen is in het midden van de oceaan met de harde stroming! Na zo’n klein uurtje snorkelen was het dan ook tijd voor de lunch. Na de lunch gingen we naar het volgende plekje dat zo’n 15 minuutjes verder was. Ook deze plek was heel mooi om te zien. De andere hadden een waterdichte fototoestel meegenomen die ik kon gebruiken om wat foto’s te maken. Hoop dat er nog wat mooie tussen zitten! Vervolgens waren we weer rond 4 uur terug in de stad. Die avond hadden we gekozen voor de gratis meal die je kan krijgen in de stad bij het tonen van een kaartje dat je kreeg bij het hostel. Je kon kiezen uit een paar pasta gerechten waarvan ik de spaghetti Bolognese heb gekozen. En het was nog best lekker ook!

19/05/12
Vandaag hadden we een auto gehuurd en zijn we richting het noorden gegaan om wat regenwouden te gaan bekijken. In het begin zijn we nog een aantal keren gestopt om bij een strand te kijken om vervolgens toch maar echt een regenwoud op te zoeken. De dag zelf was ook een beetje regenachtig wat ook wel een beetje jammer was. Maargoed, op een bepaald punt moesten we met de pond naar de andere kant waar we op een soort van eilandje kwamen met een en al regenwoud. Het eerste regenwoud was er een waarvoor je moest betalen waarna je een apparaat kreeg die je op verschillende plekken kon afspelen om van alles te horen over het regenwoud. Het was heel interessant, maar de regen zorgde er wel voor dat we er snel doorheen gingen. Nadat we een stukje verder hadden gereden konden we een ander regenwoud in dat gewoon gratis was. Sommige stukken die we liepen waren erg mooi om te zien. Helaas geen wilde casowary’s gezien. Maargoed, die wil je ook liever niet in het wild zien aangezien ze je kunnen aanvallen als ze willen ;). Vervolgens zijn we nog naar een andere plek geweest waar we nog een strand hebben bekeken samen met nog een ander regenwoud wat ook erg mooi was. Het begon ook al donker te worden, dus zijn we maar weer terug gaan rijden. Die avond nog lekker even een pizza gaan eten voor maar 5 dollar wat best wel goedkoop is voor in een restaurant.

20/05/12
Vandaag was het dan de krokodillen tour. Rond 9 uur warden we opgehaald en richting de haven gebracht. Met de boot gingen we richting een bepaald gebied waar veel krokodillen zouden moeten zijn. Helaas hadden we geen wilde krokodillen kunnen spotten. Gelukkig bestond het 2de deel uit het bezoeken van een krokodilen boerderij waar zo’n 17.000 krokodillen zijn. Dat gaf ons wel de kans om een paar te zien :). Het eerste deel van de boerderij was het broedgebied. Het schijnt dat als je de eieren incubeert bij 37.2 graden je mannetjes krokodillen krijg en vrouwtjes als je van de temperatuur afwijkt. Ze willen voornamelijk mannetjes aangezien die groter worden. De mannetjes:vrouwtjes ratio is dan ook 6:1. Het 2de deel van de boerderij was minder leuk aangezien daar de baby krokodilletjes geselecteerd worden op hun huid voor de verkoop. Als je dus een lelijke huid hebt blijf je dus in leven en kan je uiteindelijk naar het broedgebied toe! Eenmaal terug bij de haven zijn we richting de subway gegaan om wat te gaan eten. Die middag gingen we richting bungeejumpen dat Kars had geboekt. Ik had het graag ook gedaan, maar de prijs voor 1 jump was 160 dollar wat ik best wel prijzig vond. Daarna zijn we weer richting hostel gegaan.

21/05/12
Vandaag gingen we met de auto naar Townsville toe zodat Kars een bezoekje kon nemen aan de universiteit voor de mogelijk om een master daar te doen. Het begon al goed aangezien we richting de heenweg al werden aangehouden door de politie! Een beetje te hard gereden wat resulteerde in een redelijk hoge boete! Naja, gelukkig waren we nog op tijd aangekomen bij de universiteit. Het was ook een regenachtige dag, maar eenmaal in Townsville was het lekker droog. Ik was vervolgens met z’n ouders naar een wildlife park gegaan om de tijd te doden. Het park zelf was niet zo groot, maar je had wel de mogelijk om met verschillende dieren op de foto te gaan! De koala had ik al, dus bij deze sta ik nu ook op de foto met een wombat, slang en een kleine krokodil! Na het park zijn we maar weer met de auto terug naar Cairns toegegaan.

22/05/12
Rond 4 uur ‘s nachts gingen Kars en z’n ouders er alweer vandoor wat mij nog de mogelijkheid gaf om lekker even een paar uurtjes door te slapen. Om 10 uur had ik me uitgecheckt en om half 11 werd ik opgehaald door de shuttle bus die me weer richting het vliegveld bracht. Uiteindelijk was ik dus rond 4 uur ‘s middags weer thuis in Brisbane.

De rest van de week was het gewoon weer druk bezig in het lab. Vrijdag was de eindpresentatie van Mark (honours student) die daarmee zijn honours programma geheel afsloot. Na de IMBbar zijn we dan ook richting de stad gegaan om lekker een steak te eten. Het scheen het beste restaurant te zijn om steaks te eten en ik geef ze groot gelijk. De avond zelf hadden we nog afgesloten met een paar drankjes.

Ik ga maar stoppen met schrijven, want het is al behoorlijk lang geworden! De foto’s ga ik vanavond selecteren en morgen op facebook zetten!

  • 28 Mei 2012 - 09:58

    Mike:

    Leuk om te lezen allemaal, veel gedaan dus! Bijna weer naar huis hè, en ik ga zeker de foto's bekijken op facebook!

  • 28 Mei 2012 - 15:44

    Mam En Pap:

    IK had je hele verhaal al gehoord dacht ik,je vertelde niet dat je zeeziek was ha,ha ,ha sorry,maar daar kan je,je goed ziek van voelen.Goed dat je dit heb gedaan,kon je ook een ander deel van Australie zien en zeker leuk wat je er gedaan heb.Oja weten jullie de snelheids limiet daar niet.ZONDE Oke maar nu een beetje voor gaan bereiden op de terugreis.Wij gaan de weken nu aftellen.Dinsdag 5 juni komt je broer al weer thuis 7 weken weggeweest is ook omgevlogen.Kevin geniet nog lekker van de tijd dat je er bent en we zien je gauw weer dikke kus van ons en de dogs.

  • 29 Mei 2012 - 06:14

    Liana:

    Hoi Kevin,
    Leuk om weer te lezen dat je weer zoveel gezien en gedaan hebt.Dat van dat bungeejumpen(dat het zoveel geld kostte) dat was natuurlijk een goedkoop smoesje van je hà,hà!!!!!!Ook heb je voor je leven lang wel genoeg wildparken met bijzondere dieren gezien,erg leuk.Het is ook wel goed dat je een slank lijntje hebt,want volgens mij hoor ik in de verslagen de Mac.Donnalds nogal eens passeren.Ik hoop dat het verders allemaal nog goed gaat met je,in ieder geval weer veel succes met alles.
    Groetjes Jelis en Liana

  • 29 Mei 2012 - 08:54

    Ron En Marcet:

    nou een heel verhaal hoor.Heb je foto,s allemaal bekeken.Wat zal een lekker aardappeltje je weer smaken,na al die mac,s.Wel wat regen gehad? in het REGENWOUD,,,,de naam zegt het al.Nu zal de tijd wel snel gaan,voor dat je het weet ben je weer thuis.Na 2 prachtige pinksterdagen slaat het weer hier om.De voorspellingen zijn niet zo gunstig 14 graden,voor begin juni.brrr.Heb je niet veel te melden .hier gaat het goed en met jou ook zo te zien. groetjes

  • 29 Mei 2012 - 08:55

    Ron En Marcet:

    nou een heel verhaal hoor.Heb je foto,s allemaal bekeken.Wat zal een lekker aardappeltje je weer smaken,na al die mac,s.Wel wat regen gehad? in het REGENWOUD,,,,de naam zegt het al.Nu zal de tijd wel snel gaan,voor dat je het weet ben je weer thuis.Na 2 prachtige pinksterdagen slaat het weer hier om.De voorspellingen zijn niet zo gunstig 14 graden,voor begin juni.brrr.Heb je niet veel te melden .hier gaat het goed en met jou ook zo te zien. groetjes

  • 29 Mei 2012 - 17:24

    Leon En Thea:

    Leuk allemaal hoor. Je maakt zo wel wat mee hoor. Het zal wel saai voor je zijn in het kikkerlandje. Want het gaat wel opschieten he, bijna weer die lange reis naar huis maken. Wat zal je een hoop te vertellen hebben.

    Erwin en Kim vertekken dezelfde dag, als jij terugkomt naar Egypte. Ongeveer 14.00 uur vertekken ze. Misschien zie je ze nog op Schiphol. Tot gauw,

    Groetjes Leon en Thea

  • 31 Mei 2012 - 07:44

    Ron En Marcet:

    hee dat is raar ik zie mijn verhaaltje twee keer. Heb toch geen borrel op. En zit toch ook niet te bibberen.Of zie ik dubbel heb toch een brilletje nodig.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

stage Australië

Recente Reisverslagen:

07 Juli 2012

De afgelopen maand

28 Mei 2012

Cairns

09 Mei 2012

Avondje bioscoop

23 April 2012

Karaoke avond

12 April 2012

Story Bridge Adventure Climb
Kevin

Actief sinds 21 Aug. 2011
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 18626

Voorgaande reizen:

08 November 2013 - 31 Oktober 2016

Werken in Cardiff, Wales, UK

30 Augustus 2011 - 15 Juli 2012

stage Australië

Landen bezocht: