Straddie - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Kevin Graaf - WaarBenJij.nu Straddie - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Kevin Graaf - WaarBenJij.nu

Straddie

Door: kevinvandergraaf

Blijf op de hoogte en volg Kevin

11 December 2011 | Australië, Brisbane

Hallo allemaal,

Afgelopen werkweek was weer hetzelfde zoals alle andere weken. Met het project gaat het nog steeds prima. We hadden wel die maandag te horen gekregen dat we als groep gaan verhuizen naar de 5de verdieping. Dit wordt gedaan door wat meer ruimte te maken op de 4de verdieping en door de leegte op te vullen op de 5de verdieping. Het is wel balen aangezien ik nu net m’n draai in het lab heb gevonden. De verwachting is dat we in Januari gaan beginnen met de verhuizing. Diezelfde dag (maandag) ben ik nog met Mark, honours student in de groep, wat gaan eten bij een Vietnamees eettentje.

Vrijdag was dan de X-mas party van onze groep en 2 andere groepen op de 4de verdieping. We gingen naar Stradbroke Island ofwel ‘Straddie’ toe. Dit is een eiland ten westen van Brisbane in de buurt van Cleveland. We gingen ’s ochtends rond 9 uur weg met 1 bus en 2 auto’s. Ik zat met nog 11 andere in de bus. Voordat we richting Straddie gingen hadden we nog wat bier en chips gehaald. Eenmaal bij Cleveland aangekomen moesten we wachten op de boot die ons naar Straddie zou brengen. Deze boottrip duurde zo’n 40 minuten. Vanaf Straddie gingen we naar de andere kant van het eiland toe aangezien het daar mooier is. Eenmaal daar gingen we eerst maar lunchen bij een restaurant waar we gereserveerd hadden. Daar hebben we ook het ‘Secret Santa’ spel gedaan. Eerst moest iedereen een nummertje trekken. Vervolgens mag nummer 1 een cadeau uitpakken. De nummer 2 mag het cadeau ‘stelen’ of zelf een nieuw cadeau uitpakken. Als iemand het cadeau van een ander steelt mag diegene niet rechtstreeks het cadeau terugstelen. Diegene mag wel een ander cadeau stelen of een nieuw cadeau uitpakken. Ik was nummer 10, dus zat mooi in het midden. Uiteindelijk heb ik een beeldje van een hond. Zodra ik een foto heb zal ik het uploaden op facebook en deze webblog. De rest van de middag was het lekker rustig aan doen en genieten van het weer. De laatste paar dagen was het al redelijk slecht weer en ze hadden ook regenbuien opgegeven voor die vrijdag. Gelukkig is het de hele dag droog gebleven. Op het strand gingen een aantal cricket spelen. Vindt het nog steeds een apart spel, maar sommige schijnen het dus leuk te vinden :). Anyway…. Rond 3 uur ’s middags gingen degene die in de auto’s zaten weer richting huis toe. Rond 5 uur gingen we weg van het strand om vervolgens met de boot van 6 uur weer terug te gaan naar het vasteland. Daarna zijn we naar de dichtstbijzijnde pub toe gegaan om nog wat te gaan eten. Rond half 9 gingen we weer richting de stad toe om nog wat te drinken in een andere pub. Na wat bier, een ranzig shotje, en een gare cocktail gingen ik en Mark tegen 11-en weer terug naar huis. Dit keer maar met de bus/trein naar huis toe gegaan om wat tijd te besparen.

Al met al was het een leuke dag. Nu nog 2.5 week wachten om richting Sydney te gaan voor oud en nieuw. Nou, dit was het weer voor vandaag. Misschien komt er nog een nieuw reisverhaal tegen het einde van het jaar en anders in de 1ste week van Januari.

Cheers,
Kevin.

  • 11 December 2011 - 10:16

    Mohammed:

    Klinkt cool zo spel hoor kevin!!!!!!!!
    Ik lees al vanaf het begin je verhalen maar zou toch niks voor mij zijn hoor.leuk dat je naar Sydney gaat

    Greetss

  • 11 December 2011 - 10:46

    Mam En Pap:

    Nou zo te horen heb je een leuke dag gehad,kon je nog wel recht lopen? Al met al is het best weer een lange trip geweest.Is het de bedoeling dat je met de verhuizing help of ben je dan vrij.Ja en dan nog 3 weekjes voor we alweer in het nieuwe jaar zitten.Dan gaan we alvast weer een beetje aftellen dat je weer naar huis komt.Nou ja aftellen nog ruim 6 maanden.Maar goed als je het snel zegt valt het mee.Werkse deze week en dat het maar snel 27 dec. mag worden voor jou. Dikke kus van ons.

  • 11 December 2011 - 10:49

    Bibi:

    Zo te lezen heb je het wel naar je zin. Ben blij dat je daar leuke groepsuitjes enzo hebt. En cricket is 'echt hartstikke leuk! :P

    Keep us posted! Leuk om weer eens wat te lezen! :D

  • 11 December 2011 - 16:41

    Ron Marcet En Rick:

    nou kevin de verjaardag was net zo als vorig jaar en dat jaar ervoor en ervoor enz enz heb je al een kerstboom ofzoiets zal wel raar zijn kerst en oud en nieuw in je korte broek vieren nou hier brand de kerstboom hoop dat het bij jou ook deze dagen gezellig is groeten van ons

  • 11 December 2011 - 18:54

    Dory:

    Hallo Kevin,

    Lekker warm daar heh !! Ik hoorde dat je af en toe je nest uit zweet. Ik kreeg nog een brief van de week van mijn oude buurvrouwtje uit Kingston. Wij schrijven al vanaf 1980 trouw met elkaar. Het wordt daar al behoorlijk heet schreef ze.
    Hier is het nog niet echt koud geweest. Ook niet echt slecht maar niet echt winter. Misschien komt het nog.
    Toen je onlangs in surfers paradise bent geweest, ben je toen ook in dat winkelcentrum geweest met al die aparte kleuren van gevels. Of heb je alleen het strand gezien ?
    Heb je ook al straatartiesten gezien. En mensen die "free hughs" geven midden op straat ?
    Wat dat betreft vond ik het altijd een sfeervol centrum, zowel brisbane als bij surfers paradise en the gold coast.
    Ik ben benieuwd wat je al gezien hebt. Als je nog eens bij surfers paradise komt, neem dan een boattrip en dan kom je langs al die luxe villa's van beroemde mensen. Weet je nog, van die film.
    Nou Kevin, ik ga weer, heel veel plezier tijdens de kerst en oud en nieuw. Pas op voor meisjes want je moeder wil je nog wel terug.
    groetjes van Dory

  • 12 December 2011 - 20:24

    :

    Hi!!!! Jij ben wel van het bloggen!!!! Ik voel me echt lui bij jou vergeleken! Hoe is het in Australië??? Begin je al een echte Aussie te worden :P? Hier licht inmiddels 40 cm sneeuw en -6 graden hahahaha Dat is echt een wereld van verschil!!!!! Ga je nog naar huis met de kerst?????
    xxxxxxxxxx

  • 19 December 2011 - 15:41

    Thea En Leon:

    Wat een late reactie van ons hé. Goed om alles weer te lezen. Hier alles zijn gangetje hoor.

    Vanmorgen moesten we weer de ramen van de auto krabben, lekker hoor in de kou. Lees dat het bij jou ietsie pietsie warmer is. Maar onze vakantie schiet nu ook op hoor. 3 januari lekker naar Egypte.

    Erwin en Kim gaan as donderdag op zichzelf wonen, we (Leon en Thea)zullen wel moeten wennen, denk ik. Gelukkig is het dichtbij. Je zult het wel zien als je thuiskomt hoe mooi het is geworden.

    Patrick kan nu kiezen zijn eigen kamer of de zolder verdieping, Die vindt dat ook wel leuk denk ik.

    Genoeg over ons, veel plezier de komende dagen met je vriend en een goede reis naar de andere kant van Australië.

    Groetjes van ons.

  • 20 December 2011 - 07:44

    Liana:

    Hoi Kevin,
    Ook ik ben deze week niet zo snel met antwoorden.Ik lees het je verhalen wel iedere keer en vind het erg leuk dat het allemaal zo goed gaat.Jelis en ik wensen je ook hele fijne vakantie toe,met fijne jaarwisseling.Hier is alles nog het zelfde,heb afgelopen weekend de verjaardag van Jelis gevierd(kom je trouwens ook weer mooi onderuit,hà,hà).Nu op naar de kerstdagen,ga straks mijn gourmetvlees inslaan,dat wilde ze graag eten,dus sluit ik me daar maar bij aan.Nou heel veel succes verders.
    Groetjes vanuit op het moment een stormachtig Waddinxveen
    van Jelis en Liana

  • 21 December 2011 - 21:34

    Irma:

    Hay Kevin, eindelijk ben ik nu ook bij jou beland hahahahah...ik heb niet alle verslagen gelezen als alleen de laatste en zo te lezen verveel jij je niet. Vanavond nog wezen knippen bij je ouders en hoorde verhalen over wat jij eet en hoe jij het bewaard! hahahahaha...lag helemaal in een deuk!! Heb je al een kapper gevonden? of laat je het maar groeien....nou Kevin ik wens jou fijne feestdagen en hoor of lees jou volgende verhaal.....groetjes, irma.

  • 25 December 2011 - 15:45

    Kevin Van Der Graaf:

    @Bibi, Cricket is een 'apart' spel :)

    @ron marcet en rick, Ik heb geen kerstboom hierzo. Je ziet ook geen enkele winkel waar je een kleine kan kopen ofzo. 1ste kerstdag is voorbij en het was toch behoorlijk warm met het zonnetje.

    @dory, De eerste week van de zomer was behoorlijk koud en 1 dag bleek zo 'koud' te zijn dat het bijna de koudste zomerdag had bereikt. Maar nu is het hier behoorlijk warm met af en toe een buitje. Ik denk wel dat ik dat gebouw heb gezien, maar ik weet het niet zeker. Ook heb ik de mannetjes met de 'free hugs' nog niet gezien.

    @Thea en Leon, Als ik weer terug ben van mijn vakantie gaan jullie op vakantie. Mooi getimed. Kan je ook even lekker genieten van de warme temperaturen. Heerlijk hoor die extra rust nu. Nja, Patrick is er nog... dus een volledige rust is er nog niet :).

    @liana, Jullie ook een fijne jaarwisseling!! Handig toch? Ik heb een goede rede om alle verjaardagen voor 1 jaar te 'skippen' :).

    @irma, Oh, ik heb een kapper gevonden hoor. Wat een kwaliteit zeg !! Iets dat ik de afgelopen 8(?) jaar niet gezien heb. Ze knippen je haar met zoveel zorg en het ziet er gewoon prachtig uit !! Zal het wel missen als ik weer terug ben !!! (dat krijg je als je lacht over hoe ik mijn eten bewaar!)

  • 03 Januari 2012 - 21:49

    Charissa:

    Hoi kevin,
    Nog de beste wensen voor 2012!
    Hoe is de jaarwisseling bevallen?
    Gr charis

  • 04 Januari 2012 - 00:32

    Kevin Van Der Graaf:

    @Charissa, Jullie ook de beste wensen! NYE was geweldig. Echt een hele ervaring en het was ook heel mooi om te zien!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

stage Australië

Recente Reisverslagen:

07 Juli 2012

De afgelopen maand

28 Mei 2012

Cairns

09 Mei 2012

Avondje bioscoop

23 April 2012

Karaoke avond

12 April 2012

Story Bridge Adventure Climb
Kevin

Actief sinds 21 Aug. 2011
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 18641

Voorgaande reizen:

08 November 2013 - 31 Oktober 2016

Werken in Cardiff, Wales, UK

30 Augustus 2011 - 15 Juli 2012

stage Australië

Landen bezocht: