Gold Coast - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Kevin Graaf - WaarBenJij.nu Gold Coast - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Kevin Graaf - WaarBenJij.nu

Gold Coast

Door: kevinvandergraaf

Blijf op de hoogte en volg Kevin

15 November 2011 | Australië, Gold Coast

Hallo allemaal,

Afgelopen weekend was ik dus naar de Gold coast geweest om er even lekker van te genieten. Samen met Kars (medestudent die stage in Sydney doet) hadden we een kamer geboekt in een backpackers hostel. Daar zouden we van donderdagavond tot maandagmiddag verblijven. Laat ik maar van dag tot dag beginnen.

Donderdag
Rond 3 uur was het dan zo ver. Vanuit werk ging ik richting huis om daar men tas op te halen waarin al mijn spullen zaten. Rond 4 uur ging ik vanuit huis met de trein en bus richting de Gold coast. De reis zou zo’n 2 uur moeten duren, maar uiteindelijk kwam ik pas rond kwart voor 7 aan. Eenmaal aangekomen moest ik nog zoeken naar het hostel. Kars was er al wat eerder dus die zou op het strand wachten aangezien het strand vinden niet zo moeilijk was. Vanaf het strand zijn we naar het backpacker hostel toegelopen. De kamer waarin we zaten was voor 3 personen. Er was al een Australische meid in de kamer die voor een bruiloft hier was. Na die avond hebben we haar niet meer gezien :p. We hadden ook een douche en toilet op de kamer, dus dat was wel mooi. Die avond was er in het hostel een BBQ voor 6 dollar + 1 gratis drankje. Uiteindelijk 4 grote kippenpootjes opgegeten, omdat dat eigenlijk het enige was. Voor de rijst waren we al te laat :p. Daarna nog wat gepraat voordat we zijn gaan slapen.

Vrijdag
Vandaag gingen we naar dreamworld toe. Het schijnt dat dit het beste thema park zou moeten zijn. Het was best rustig deze dag, dus we hoefden iedere keer maar een paar minuten te wachten voordat we erin konden. Het is opzich wel een leuk park, maar je bent er snel doorheen. De parken in Nederland zijn beter vind ik. Wat wel opvalt is dat de veiligheid er hoog is in de parken. Eenmaal in de attractie wordt er goed gecontroleerd dat je stevig vastzit door 2 personen. Het irritante ervan is dat de doorstroming niet zo snel gaat door die extra controles. Het grappige was dat ze ook een wildlife park in dreamworld hebben. Hier kon je dus ook kangoeroes aaien of een koala knuffelen. Ook waren er krokodillen en tasmanian devil te zien. Eind van de middag kwamen we weer aan in de centrum en zijn we een beetje rond gaan lopen. We kwamen aan bij surfers paradise waar een markt was. Hier een beetje rondgelopen waarna we bij de KFC wat zijn gaan eten. Vervolgens nog een beetje rondgelopen en weer richting hostel gegaan.

Zaterdag
Wet ’n wild stond vandaag op de planning. De zon scheen al vroeg, dus dat was mooi. Na een paar minuten in de rij gestaan te hebben hadden we onze VIP pass waardoor we onbeperkt in Wet ’n wild, Seaworld en Movieworld kunnen tot eind Juni volgend jaar. Met de VIP pass heb je ook voorrang en kan je gelijk naar binnen. Wet ’n wild is een groot waterpark met veel glijbanen met een achtbaan. Deze achtbaan was een groot surfbord dat heen en weer ging en waarvaan de karretjes rond draaien. Er was ook een groot zwembad met golven. Helaas was het vandaag toch wel wat drukker dan gisteren. Maar we hebben gelukkig nooit langer dan 30 minuten moeten wachten voor een attractie. Het nadeel was dat de grond ontzettend heet was. Je moest dus iedere keer rennen naar de volgende attractie, omdat anders je voeten verbranden :p. Eenmaal terug in de Gold coast zijn we naar de Q1 toegegaan. In dit gebouw kan je naar de 77ste verdieping waarin je een mooi overzicht heb van de Gold coast. Dit was heel mooi om te zien !! Daarna zijn we wat gaan eten in het Clock hotel. Lekker een grote schnitzel met patat en salade. Is ook wel eens lekker !! Na het eten zijn we naar het Jupiters casino gaan lopen om daar een kijkje te nemen. Er was gelukkig geen dress code dus konden we er zo in. Het casino was toch wel wat groter dan het casino in Scheveningen. Uiteindelijk meer rondgekeken en nog wat gegokt met de gokkasten. Heel leuk om dat te doen als je geen idee hebt hoe dat spel gaat. Kars had wat meer gelukt met z’n roulette en is met een kleine winst ervandoor gegaan. Na het casino zijn we weer terug gaan om weer te gaan slapen.

Zondag
Het is tijd voor Seaworld !! Met onze VIP pass waren we dit keer als een van de eerste het park binnen. Met de VIP pass mag je namelijk een half uur eerder het park binnen. Seaworld zelf is niet zo groot en heeft ook nog 2 achtbanen. Één daarvan was buiten gebruik, dus zijn we gelijk maar in de andere gegaan. Daarna zijn we een beetje rondgelopen en hebben we een waterski show gezien die best indrukwekkend was. Doordat Seaworld zo klein was waren we al rond 2 uur weer uit het park. Die middag weer terug naar het centrum gegaan waar we ‘Dracula’s Haunted House’ hebben bezocht. De spookhuis had 5 etages waarbij je met de lift naar de bovenste etage ging om vervolgens weer helemaal terug te gaan naar beneden. We dachten dat er mensen verstopt zouden zijn om ons te laten schrikken. Dit bleek uiteindelijk niet zo te zijn, maar dat wisten we niet. Je kan je dus wel bedenken hoe we door het spookhuis zijn gegaan xD. Daarna gingen we boodschappen doen om te gaan BBQ’en op het strand. Na de BBQ hebben we nog een beetje door de stad heengelopen naar plekken waar we nog niet waren geweest.

Maandag
Het was tijd voor ons laatste themapark Movieworld. Dit park had de beste 3 achtbanen. De 4de was helaas kapot. Er was ook een waterattractie waarin je in een stamboom ging zitten. In de meeste parken (oa in Nederland) wordt je een klein beetje nat. Hier ben je gewoon letterlijk zeiknat !! Gelukkig scheen het zonnetje dus was je weer snel droog. Opvallend aan de themaparken is dat je geen eten en/of drinken mag meenemen. Dit is best wel irritant doordat we pas konden eten nadat we uit het park waren of we een plek hadden gevonden die redelijk rustig was :p. Uiteindelijk in de middag weer terug gegaan waarna we nog even bij de McDonalds nog wat gegeten hadden. Daarna was het alweer tijd om terug te gaan naar huis . Kars met bus 702 naar het vliegveld en ik met bus 745 en de trein naar Fairfield, Brisbane. In de avond lekker even rustig aan gedaan om vervolgens te gaan slapen.

Vandaag dus weer lekker aan het werk gegaan. Jammer dat het zo snel voorbij is gegaan. Ik kan niet wachten om voor 7 dagen naar Sydney toe te gaan !! De nieuwe foto’s kan ik pas morgen op mijn werk uploaden, doordat het internet te sloom is en doordat ik ook een datalimiet heb :(.

Groetjes,
Kevin.

• 15 November 2011 - 10:24

Thea:

Leuk om je verslag weer even te lezen. Jammer dat leuke dingen altijd snel voorbij gaan hé. Zal best wel een ervaring zijn al die parken.

Nu maar weer hard aan het werk in je "lab". Is toch ook leuk en een ervaring.

In Gouda alles goed hoor, Druk aan het werk, dus eigenlijk illegaal aan het schrijven naar jou. Vanmorgen voor het eerst weer de ruiten schrappen van de vorst, dus lekker koud wordt het hier weer. Nu gelukkig weer de zon.

Voor de rest weinig meegemaakt van de week, Erwin en Kim hun huis is bijna af, de keuken bijna af, nog wat afwerken en de meubels zzullen binnenkort ook wel verschijnen. Dan koffers pakken en in hun nieuwe stulpje trekken. Zal best wel wennen zijn voor Leon en mij (voor Patrick natuurlijk ook).

Nu veel plezier weer van de week en tot ziens, groetjes Thea

• 15 November 2011 - 12:55

Mam En Pap:

Wat kan je toch veel doen en zien in een paar dagen.Leuk dat je dit samen met kars heb gedaan misschien voor herhaling vatbaar.En een lekkere snitsel is ook weer eens wat anders dan worstjes of kippenpoten.En die wachttijden in die parken vallen wel mee met hier vergeleken.Zo en nu lekker uitkijken naar trip Sydney,werkse maar weer maar dit kan alvast niemand meer van je afpakken.Dikke zoen mam en pap.

• 15 November 2011 - 19:25

Dory:

Zo Kevin, je heb je goed vermaakt zo te lezen. Even wat anders doet je ook goed, lijkt mij. Gek dat het zo heet is daar en dat je je voeten verbrand. Hier is het al aardig koud aan het worden. En heb je nog steeds geen spijt van je keuze ? Het is wel ver van huis heh. Maar de tijd gaat snel en voor je het weet is het januari.Kan je je ook al voorstellen dat je met kerst in je korte broek zit ?
    Wel leuk dat je naar Sydney gaat. Kan je het opera house zien. Nou Kevin, tot de volgende keer maar weer en veel succes, goetjes van doey

• 17 November 2011 - 18:30

Liana:

Hoi Kevin
    Heel leuk alles weer van je te lezen,wat zie je toch ontzettend veel nieuwe dingen.Erg fijn dat alles verder zo goed gaat.Ik hoorde dat je mijn brief ook hebt ontvangen,dus weet ik gelijk hoelang het onderweg is.Op het moment heb ik niet zoveel nieuws te melden,alles gaat gewoon zijn gangetje hier,als ik weer wat meer tevertellen heb stuur ik wel een briefje,voor het moment een leerzame week(die inmiddels alweer bijna om is).
    Groetjes jelis en Liana

• 19 November 2011 - 17:39

Ron En Marcet:

lekker he dat warme weer wat nou de grond zo warm blote voeten nou dennis en sanne wonen al in hun huisje en rick is op tenerife lekker rustig waren gisterenavond bij je ouders voor mike zijn verjaardag
    nou hier gaat alles zijn gangetje koud en mistig wij hebben macaronie gegeten bbq dat is nu te koud gr uit
    gouda