Mount Coot-tha - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Kevin Graaf - WaarBenJij.nu Mount Coot-tha - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Kevin Graaf - WaarBenJij.nu

Mount Coot-tha

Door: kevinvandergraaf

Blijf op de hoogte en volg Kevin

30 Oktober 2011 | Australië, Brisbane

Hallo allemaal,

Vandaag ben ik dan naar Mount Coot-tha geweest. Mount Coot-tha is een plek waar je een heel mooi uitzicht hebt op de stad. Laten we bij het begin beginnen.

Om bij Mount Coot-tha te komen moet ik met de trein richting centrum gaan om daar vervolgens de bus te nemen die je naar Mount Coot-tha brengt. Rond 9.00 ging ik van huis weg om op tijd bij het treinstation te zijn (wist niet of ik nog genoeg geld op mijn kaart had staan). Blijkt dat ze dit weekend bezig zijn aan het spoor, waardoor ik naar Dutton park moet lopen om vanaf daar de trein richting centrum te nemen. Met een beetje snel lopen kwam ik nog op tijd aan bij het station voor de trein. Vervolgens was het wachten op de bus, waardoor ik iets voor 11 uur bij Mount Coot-tha aankwam. Daar heb ik even genoten van het uitzicht om vervolgens naar J.C Slaughter Falls toe te gaan. Dit is een plek waar er in bepaalde tijden van het jaar een waterval stroomt wat een mooi uitzicht moet geven. Voordat ik daar naartoe ging nam ik eerst een ander pad dat dichterbij was. Dit was gewoon een route volgen dat door het bos ging. Op een gegeven moment kwam er een klein zwart beestje op mijn vinger zitten. Ik probeerde het beestje eraf te schudden, maar hij had zich een soort van aan mij vastgeklemd en stak in mijn vinger. Geen idee wat voor gif ik binnenkreeg, maar het deed behoorlijk zeer. Nog nooit zo’n pijn gevoeld door een steek. Nadat ik een stukje verder had gelopen was ik een soort van de weg kwijt. Er was een soort van splitsing waar je links of rechts kon en ik ging links (rechts was waarschijnlijk beter). Ineens kwam ik weer op een breder pad terecht met een informatie bord. Ik moest een heel stijl stuk naar boven toe lopen om weer bij het begin uit te komen. Wat was dat erg zeg. De stukken waren zo stijl en mijn benen konden gewoon niet meer. Ik was ook blij toen ik klaar was met die route.

Op naar J.C Slaughter Falls !! Tenminste, dat dacht ik! Ik nam dus weer de verkeerde weg. Ik bleef de weg volgen in de hoop iets tegen te kunnen komen. Ik wist op een gegeven moment dat ik verkeerd zat, maar wou toch nog even verder kijken. Ik kwam uit bij het Mt Coot-tha forest waar ook een gold mine zou zijn. Helaas was de route gesloten, waardoor ik het niet heb kunnen zien. Dus toen maar besloten even wat te eten om vervolgens weer terug te gaan.

Eenmaal terug bij het begin ging ik op zoek naar de J.C Slaughter Falls route. Bleek achteraf heel makkelijk te vinden zijn. Het is een mooie route door het bos met veel uitzicht. Helaas was dit niet het seizoen om de waterval te zien, dus dat was wel even jammer. Desalniettemin was het zeker leuk om de route gedaan te hebben. Bij die route heb ik één klein slangetje kunnen waarnemen. Ik was helaas te laat om een foto ervan te kunnen nemen.

Het plan was om ook naar de botanische tuinen toe te gaan. Aangezien ik rond de 10 km in de hitte had gelopen en ik geen idee had hoe je lopend de botanische tuinen kon bereiken had ik maar besloten om dat maar een volgende keer te gaan bezoeken. Er gaan ook een bus daar rechtstreeks heen, dus dat is ook veel makkelijker.

Al met al was ik het een leuk dagje door de bossen. Was wel blij dat de zon niet de hele tijd scheen, want met ca. 30 graden is het behoorlijk warm in de bossen. Nu in de avond is het weer wel even omgeslagen. Het komt met bakken uit de hemel vallen! Echt niet normaal!! Daarnaast licht het elke 3 seconden en hoort je iedere minuut wel een onweerknal. Toch is het nog steeds een graad of 20 buiten, dus koud is het niet :)

Groetjes,
Kevin.

  • 30 Oktober 2011 - 13:03

    Mam En Pap:

    Nou zo te lezen heb je aardig wat gezien maar ook gelopen.Ik zou maar even in de gaten houden wat je heeft gestoken.Heb je verder geen foto's gemaakt? Ja en nu kan je makkelijk zeggen dat je een slangetje heb gezien,je fototoestel moet je ook altijd binnen hand bereik hebben.En wees blij dat je net weer thuis was toen het zo ging regenen.Nou en dan is het weekend alweer voorbij.Nog 2 weekjes en dan lekker een paar daagjes weg,ik zou zeggen werkse weer van de week en we spreken elkaar nog. xxxxx mam en pap

  • 30 Oktober 2011 - 14:31

    Liana:

    Hoi Kevin,
    Toevallig heb ik net een brief voor je op de post gedaan,ben benieuwd hoelang hij er deze keer over doet.Het valt me wel op dat het ontzettend hard kan regenen en ook nog weleens onweert bij je.Als je zoveel blijft lopen ben je onderhand ook wel weer aan nieuwe gympen toe.Volgende keer toch eerst maar eens goed de route uitstippelen voordat je op pad gaat.Heb je trouwens niemand waar je eens samen iets mee kunt ondernemen,lijkt me wat gezelliger.Kun je ook elkaar nog eens de schult geven als jullie verdwalen(grapje!!).Nou verder weet ik niet veel meer te melden,heb de rest net al in een brief gedaan.Van de week weer succes en hoop dat niks gek je gestoken hebt.
    Groetjes Jelis en Liana

  • 30 Oktober 2011 - 15:55

    Ron En Marcet:

    hey leuk kevin iedere keer zo n verslag leuk joh gaat het goed met je bij ons gelukkig wel hoor hier is het een druilerigedag en wintertijd dus begint het al wat donkerder te worden hoop dat je dit bericht krijg want dit is de eerste keer voormij nou dinsdag krijg dennis de sleutel van zijn huis leuk he groeten van ons

  • 30 Oktober 2011 - 18:13

    Dory:

    Hallo Kevin,

    Zelf ben ik nog nooit op mount coottha geweest maar ik heb de naam regelmatig gehoord. Zo te lezen ben je weer helemaal alleen op pad gegaan. Heb je buiten je college vrienden inmiddels al wat nieuwe vrienden gekregen ? Heb je ook al ontdekt wat voor beestje je heeft gestoken ? Als het maar geen teek is want dan moet je echt naar de dokter gaan i.v.m. de ziekte van lyme want dat kan na twintig jaar zelfs nog opduiken.
    Nou Kevin, dat was het weer. Leuk heh dat ik weer bij V&D Gouda ga werken. Ik heb er erg veel zin in. Ik ga je moeder wel pesten. Wel ziet het er naar uit dat het pas vanaf 1 januari gaat gebeuren dus ik moet nog even wachten.
    Veel succes nog daar en jammer dat je armen te kort zijn !!!

    gr. dory

  • 31 Oktober 2011 - 13:12

    Thea:

    Hoi Kevin,
    Je mag wel nieuwe schoenen kopen met al dat lopen van je. Je mag ook wel veel eten, anders word je zo mager als een lat haha. Leuk hoor, om te lezen wat je weer allemaal beleefd hebt.
    Bij ons alles nog steeds zijn gangetje, je kent het wel druk met van alles maar eigenlijk weet je 's avonds niet meer waar je het zo druk mee hebt gehad. Maar hie is het ook mooi weer hoor. Ik zit te werken met de ramen open, want anders is het te warm binnen. Leon is nog druk bezig bij Erwin en Kim met het plaatsen van de keuken, volgens mij gaat dat wel voorspoedig, maar er gaat natuurlijk wel veel tijd in zitten. Nog een paar weekjes dan is het klaar en hebben we rust. Nog plannen de komende tijd behalve natuurlijk dat weekend met je collega/vriend????

    Groetjes van ons en tot de volgende keer maar weer.

  • 02 November 2011 - 20:44

    Charissa:

    Ja, dan is wandelen met twee of meer toch wel fijner en veiliger. Hoe is het bereik daar eigenlijk met de mobiele telefoon. Ik neem aan dat je die toch wel hebt voor daar? Heb je eigenli nog wat meegekregen van de world cup rugby?

  • 04 November 2011 - 03:07

    Kevin Van Der Graaf:

    @Liana, Ik had een route uitgestippeld. De borden zijn gewoon niet altijd goed zichtbaar.... :)
    @ron en marcet, Mooi dat alles weer goed gaat. Leuk voor Dennis dat die in zijn huis kan.
    @Dory, Het is geen teek, anders had ik daar nu wel wat van gezien :). Leuk dat je weer in Gouda gaat werken. Kan je lekker mijn moeder irriteren... :)
    @Thea, Mooi dat het huis opschiet. Nog 1 te gaan en dan is de rust terug in het huis :). Naast het weekendje Gold Coast ga ik ook tijdens oud en nieuw voor 7 dagen naar Sydney toe.
    @Charissa, Tot nu toe heb ik overal bereik met mijn mobiel. Ik denk dat het bereik slechter wordt naarmate je dichter bij het centrum van Australie komt. Ik heb een paar wedstrijden gezienop tv van het WK rugby waaronder de finale :). Is wel leuk om te zien hoe ze het spelen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

stage Australië

Recente Reisverslagen:

07 Juli 2012

De afgelopen maand

28 Mei 2012

Cairns

09 Mei 2012

Avondje bioscoop

23 April 2012

Karaoke avond

12 April 2012

Story Bridge Adventure Climb
Kevin

Actief sinds 21 Aug. 2011
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 18636

Voorgaande reizen:

08 November 2013 - 31 Oktober 2016

Werken in Cardiff, Wales, UK

30 Augustus 2011 - 15 Juli 2012

stage Australië

Landen bezocht: