Whale watching !! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Kevin Graaf - WaarBenJij.nu Whale watching !! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Kevin Graaf - WaarBenJij.nu

Whale watching !!

Door: kevinvandergraaf

Blijf op de hoogte en volg Kevin

23 Oktober 2011 | Australië, Brisbane

Hallo allemaal,

Bij deze dan het nieuwe verslag waarin ik ook vertel over het walvis spotten!! Maar eerst nog wat andere dingen voordat ik daar aan begin :).

De werkweek was weer zoals andere weken en voor jullie ook totaal niet boeiend. Qua resultaten gaat het nog niet zoals we hoopte, maar dat zal wel goed komen. Donderdag was wel een leuke dag. De SIMBA-groep (soort van activiteitengroep) had een anime avond in de planning. Anime is de Japanse benaming voor tekenfilms. De film die ze zouden draaien heette ‘Princess Mononoke’. Maar eerst was het sushi’s eten en bier drinken voordat we de film zouden zien. Ik heb die avond in totaal 5 verschillende sushi’s gegeten. Vier van deze sushi’s waren wel aardig te doen, maar 1 daarvan was gewoon niet te vreten. Na het sushi eten was het dus tijd voor de film. Japanse tekenfilms zijn opzich al behoorlijk apart en dat was deze ook. Desalniettemin was het wel leuk om de film te zien. Rond half 10 was het afgelopen en ging ik richting huis. Eenmaal thuis aangekomen werd ik behoorlijk misselijk door die sushi’s. Vooral die ene die niet te eten was zat behoorlijk verkeerd. Het was ook niet makkelijk om zo in slaap te komen en ik had de slaap hard nodig voor de volgende dag voor het walvis spotten!

Vrijdagochtend om 4 uur ’s ochtends werd ik dan wakker voor het walvis spotten. De bedoeling was dat ik eerst op 4 november ging, maar op aanraden van mijn begeleidster heb ik dat dus verschoven naar deze vrijdag. De eerste trein vertrok om 5.16 en ik moest deze hebben omdat ik anders niet op tijd zou aankomen. De treinreis en busreis duurde bij elkaar zo’n 2 uur. Eenmaal daar aangekomen kon ik nog zo’n 45 minuten wachten voordat ik me kon melden. Iets over 8 had ik me aangemeld en kon ik richting de boot gaan om plaats te nemen. De bedoeling was dat we om 8.30 zouden vertrekken, maar dit werd uiteindelijk pas 9.00 uur. Dit kwam doordat er dit weekend ook de ‘city race’ was, waardoor vele wegen waren afgesloten en het dus behoorlijk druk op de weg kon zijn. Ook was er een groep studenten van de Griffith University met camera aanwezig die onderzoek deden naar de walvissen. Ze observeerde/filmde de walvissen en proberen ook de communicatie van de walvissen op tape vast te leggen om zo erachter zien te komen hoe ze exact communiceren. Voor het walvis spotten zijn er hier een paar regels (Australië heeft iets te veel regels!!). Zo mogen de boten niet dichter dan 100 meter bij de walvissen komen. Zodra ze er een zien kunnen ze er na toe gaan en als ze dan ca. die 100 meter zijn moeten ze de motor uitzetten. Dan is het eigenlijk hopen dat ze richting de boot komen zodat je ze beter kan zien. Meestal als een walvis richting oppervlakte komt voor de lucht duurt het daarna ca. 4-6 minuten voordat ze weer opnieuw boven water komen. In het begin zagen we 2 volwassenen. Helaas zagen we ze alleen ver weg, dus kon je ze niet heel goed zien. Tegen het einde zagen we een moeder met kalf zwemmen. Het was wel lastig te zien doordat ook deze 2 behoorlijk ver weg waren. Uiteindelijk kwamen ze dan toch redelijk dichtbij, waardoor je ze veel beter kon zien. Helaas zag je alleen maar de rug en staart en meer niet. Desalniettemin was het heel mooi om het te kunnen zien. Eenmaal terug ben ik nog langs de McDonald’s geweest om weer eens lekker een patatje en hamburger te kunnen eten. Daarna weer richting huis gegaan doordat mijn ogen nog moeilijk open te houden waren. Het was helaas in de middag bewolkt, anders had ik wellicht een tukkie kunnen doen op het strand ^^.

Zaterdag was een rustig dagje. Al gauw kwam ik erachter dat mijn armen en gezicht rood waren door de 3 uur durende boottrip. Misschien was het handig geweest als wat zonnebrand had gebruikt.

Zondag was opnieuw een rustig dagje. Het zonnetje scheen dit keer wat vaker, dus kon ik lekker even achter in de tuin genieten van het zonnetje. Om 6 uur ’s avonds was dan de rugby finale te zien. Rugby in Australië is best wel populair en heb het al een paar keer kunnen volgen op de tv. Wel leuk om te zien hoe 2 teams zich telkens op elkaar beuken om uiteindelijk die bal aan de andere kant van het veld proberen te krijgen. Het was Nieuw-Zeeland tegen Frankrijk. Op mijn stageplek hebben we werknemers van beide landen aanwezig. De afgelopen dagen werd er dus ook telkens gevraagd welk team je support :). Uiteindelijk heeft Nieuw-Zeeland met 8-7 gewonnen van Frankrijk. Daarna maar weer richting de kamer, omdat het alweer tijd was om te skypen.

Komende maandag en dinsdag zijn er weer presentaties die gegeven worden door onderzoekers van de IMB en onderzoekers vanuit Singapore. De onderwerpen zijn redelijk interessant, dus ik hoop dat ik er nog wat van op steek. Die 2 dagen zal er dus weinig/niet in het lab gewerkt worden.

Voor de rest wil ik nog een keer een bezoekje brengen aan ‘Mount Coot-Tha’. Dit schijnt best wel mooi te zijn. Ook zijn daar de echte botanische tuinen gelegen. Je hebt ook de botanische tuinen in de stad waar ik ben geweest, maar dat is meer aangename plek waar je lekker kan genieten van de mooie omgeving en het weer. De echte botanische tuinen schijnt veel groter te zijn waar je gemakkelijk kan verdwalen :). Dit ga ik dus zeker een keer doen!!

Dit was het dan weer voor deze week. Zodra ik weer wat bijzonders te vertellen heb horen jullie het wel !!

Groetjes,
Kevin.

  • 23 Oktober 2011 - 12:25

    Pap En Mam:

    Nou zo te horen voor jou geen sushi meer ik had toch even m'n vinger achter in m'n keel gestoken.Jammer dat de walvissen niet dichter bij kwamen maar toch een mooie ervaring,die heb je vast binnen.Mooie foto's vanaf de boot genomen,ik zie op de foto dat jullie niet alleen daar waren.Zo te horen moet je weer veel in die hersentjes op nemen deze week.(past dat allemaal nog wel).Trouwens misschien een idee om aan een sport te gaan beginnen(reddingsbrigade aan het strand) op zaterdag en zondag.Nou een dikke smakkerd van ons en ik hoor weer gauw wat van je.

  • 24 Oktober 2011 - 10:04

    Thea:

    Hey Kevin,

    Wel gaaf hoor dat Walvis spotten, ik denk dat het al een beleving op die boot was. Leuk om te lezen dat je je draai gevonden heb. Want je doet wel een hoop hoor. Ik denk dat je ondertussen niet meer weet, hoe het in dat koude kikkerlandje gaat haha.

    Hier alles zijm gangetje, wel droevig hoor. Erwin en Kim hadden vast voor hun nieuwe huis een konijntje gekocht afgelopen woensdag, helaas lag ie vanmorgen dood in zijn hokje, dat was best wel zielig. Het beestje was wel erg stilletjes, dus vast al ziek toen ie gekocht was. Dus Leon mag hem vanmiddag begraven in de tuin.

    Ik zit nu op mijn werk en heb het best wel erg druk, Er is een ommekeer gekomen in het bedrijf, veel meer plaatsingen en gesprekken met kandidaten, dus voor mij een hoop werk. Gelukkig wel, maar het kan ook te druk zijn,

    Voor de rest heb ik niets meer toe te voegen en ik wens je weer een leuke week en we lezen en zijn de foto's wel weer.

    Groetjes Thea

  • 25 Oktober 2011 - 14:29

    Monique:

    Leuk om te lezen dat je walvissen hebt gespot. FF over dat zonnebrand. Let wel goed op daar. Zon is daar veel feller dan hier. Men draagt in nieuw-zeeland en australie veel meer zonwerende kleding en lopen niet snel met blote armen oid. Maar goed, dat zal je wel weten denk ik zo.
    Veel plezier enne .... sushi is echt heel erg lekker. Zat op die ene niet te veel wasabi? Is erg scherp.
    Groetjes,
    Monique

  • 26 Oktober 2011 - 07:41

    Liana:

    Hoi Kevin,
    Je verslag had ik alweer gelezen,maar nog geen tijd gehad om te reageren,druk druk druk.gaaf dat je kan zeggen,ik heb de walvissen in levende lijve gezien.Kijk wel goed uit voordat je gaat zwemmen in de zee,want afgelopen weekend is er weer een dodelijke afloop geweest van een man door een aanval van een haai!!!!Het was wel aan de andere kant van Australië,maarja dan nog.Dan kan er maar beter zo'n spinnetje onder je deur doorlopen(scheiterd).alles gaat hier verder zijn gangetje,ik had die brief inderdaad direct op de post gedaan.van de week stuur ik weer een brief en dan zet ik de datum er weer op,kijken hoelang hij er nu over doet,anders mag ik wel gelijk mijn kerstkaart opsturen(hà,hà).Nou de groetjes weer van,
    Jelis en Liana

  • 27 Oktober 2011 - 06:32

    Kevin Van Der Graaf:

    @Thea, Jammer van het konijn. Zijn ze nog van plan een nieuwe te nemen? En hoe is het huis? Al bijna af?

    @Monique, Ik had al gelezen dat de zon veel feller was dan in Europa. Nu weet ik ook gelijk hoe snel het gaat :).

    @Liana, Zolang die haaien aan de andere kant blijven vind ik het prima :). Ja, het pakketje die mijn ouders hadden gestuurd deden er ook al 2 weken over. De post is niet meer zo snel zoals het eerst was.

  • 28 Oktober 2011 - 16:24

    Thea:

    Nee ze nemen pas een konijn in het voorjaar, want hij moet wel buiten blijven en anders staat hij van winter in onze bijkeuken (ook leukahum), dus pas het voorjaar. Het huis schiet op hoor, zijn met het plaatsen van de keuken begonnen en de meubels zijn besteld, dus het schiet op. Waarschijnlijk de maand december dat ze in hun huisje trekken, leuk voor hun hoor....
    Groetjes maar weer.,@;.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

stage Australië

Recente Reisverslagen:

07 Juli 2012

De afgelopen maand

28 Mei 2012

Cairns

09 Mei 2012

Avondje bioscoop

23 April 2012

Karaoke avond

12 April 2012

Story Bridge Adventure Climb
Kevin

Actief sinds 21 Aug. 2011
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 18640

Voorgaande reizen:

08 November 2013 - 31 Oktober 2016

Werken in Cardiff, Wales, UK

30 Augustus 2011 - 15 Juli 2012

stage Australië

Landen bezocht: