Wist je dat......? - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Kevin Graaf - WaarBenJij.nu Wist je dat......? - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Kevin Graaf - WaarBenJij.nu

Wist je dat......?

Door: kevinvandergraaf

Blijf op de hoogte en volg Kevin

22 Oktober 2011 | Australië, Brisbane

Hallo allemaal,

Ik verveelde me een beetje aangezien ik dacht dat het zonnetje vandaag zou schijnen en dat ik kon gaan zonnen. Helaas is het de hele dag bewolkt, dus bij deze een paar ‘wist je dat’ om weer een beetje up to date te blijven :).

Wist je dat…..

….. mijn whale watching booking gereserveerd was onder de naam ‘Kevin candergraas’? – Kan ik nou niet in het engels mijn achternaam spellen of vinden ze het leuk om de 1ste en laatste letter van je achternaam te veranderen?
…..de politiewagens hier knalrood zijn?
…..het bier hier ontzettend duur is?
…..sommige sushi’s niet te vreten zijn?
…..ze hier niet aan daglicht besparen doen? – Klok gaat hier dus niet een uur vooruit of achteruit.
…… dit wel in de andere staten gebeurd? – Er kunnen dus maximaal 6 verschillende timezones in Australië zijn.
…..je in Queensland wel een koala mag beethouden, maar niet in New South Wales?
…..er vlakbij de Gold Coast een groot warenhuis is waar je alleen kerstspullen kan kopen?
…..dat er ook schappen in de supermarkt zijn waar je kerstspullen kan kopen?
…..je niet mag eten en drinken in de trein?
…..mijn grijze all star schoenen al sinds week 1 een rare geur heeft en ik geen idee heb hoe dat komt? – of zweten mijn voeten gewoon zo erg?!
…..een paar handdoeken pluizen achterlaten als ik ze was en dat mijn kleren dan helemaal onder de pluizen zitten en ik geen zin heb om handdoeken en kleren apart te wassen doordat ik telkens 3 dollar per was moet betalen?
…..ik tot nu toe ieder bonnetje van de ‘Coles supermarket’ bewaar en ik geen idee heb waarom ik dit doe?
…..het internet regelmatig uitval waardoor ik nutteloze dingen ga doen zoals dit?
…..ik nu eindelijk geen blaren meer op men voeten heb door al dat lopen?
…..ik mijn iMac computer nog amper heb gebruikt doordat ik er nog geen programma’s voor heb om er iets nuttigs op te doen?
…..er bij de McDonald’s hier een actie is waardoor je bij het kopen van patat een soort van sticker eraf moet trekken en dat je een 1/5 winkans hebt?
…..ik niet bij die 1/5 hoor?
…..er bij 1 van mijn huisgenoten een spin op haar kamer was en dat ik sindsdien een handdoek voor mijn deur heb zodat die beesten niet door die kier kunnen?
…..ik zoveel kleingeld heb dat het geeneens meer in mijn portomonnee kan waardoor het dus op een hoopje op mijn bureau ligt?
…..mijn armen en gezicht verbrandt zijn na het 3 uur durende walvisspotten en het gewoon zeer deed toen ik ging slapen?
…..ik nu voortaan maar zonnebrand ga gebruiken?
…..ik nu nog maar 1 keer per week een energy drank drink? – normaal was het 1 per dag…
…..ik nu wel dagelijks oploskoffie drink om de energy drank te kunnen compenseren?
…..er bijna iedere week wel gratis pizza/bier is op mijn stage plek? – meestal als iemand van een bepaalde groep een presentatie geeft of als er een speciaal event is.
.....dit nu al de 26ste ‘wist je dat’ is en je nu precies op de helft zit?
…..er dus nog genoeg nutteloze dingen te lezen zijn op deze na?
…..het avondeten hier veel sneller opgaat dan dat het thuis gaat?
…..mijn bureau op mijn stageplek sinds afgelopen donderdag geen puinhoop meer is? – alles is nu mooi opgeruimd en in een map gedaan.
…..de trein- en busreis naar de Gold Coast AUD$8.51 was en dat de treinreis hiervan AUD$8.14 kostte en de busreis AUD$0.37?
…..ik op de terugweg AUD$2.65 voor de busreis betaalde en AUD$5.86 voor de treinreis en dat ook gewoon AUD$8.51 totaal is.
…..dat ik geen idee heb hoe ze zoiets in het systeem zetten?
…..ik een 7-daagse reis naar Sydney heb geboekt om daar oud en nieuw te kunnen vieren?
…..ik bij de terugreis om 19.30 aankom en om 20.00 de laatste trein richting de stad vertrekt en dat ik anders met een taxi terugmoet wat veel duurder is?
…..ik elke dag als ik weggaat mijn laptop in de koffer doet terwijl ik geen idee heb waarom ik dat doe?
…..er elke dag als ik richting school gaat een kat op de stoep zit die niet bang voor je is en je arrogant aankijkt waardoor je dus een stukje op het gras moet lopen?
…..sommige boetes hier redelijk hoog zijn? – maximaal AUD$1500 voor het niet opruimen van hondenpoep of AUD$2500 voor het overlopen van een spoor?
…..een grotendeel van de huizen hier in Brisbane slecht onderhoud zijn? –deze huizen zijn niet slachtoffer geworden van de 2011 watervloed.
…..er zoveel heuvels hier in Brisbane zijn dat het gewoon pijnlijk voor je benen is?
…..5 familieleden facebook hebben aangemaakt doordat ze niet 10 maanden wouden wachten voor het bekijken van de foto’s?
…..de familie buidelrat hier iedere avond te zien is?
…..ik nu iedere keer goed de aanbiedingen in de supermarkt bekijkt om zoveel mogelijk geld te kunnen besparen?
…..we hier in huis geen theedoek hebben waardoor we het eerst moeten laten drogen voordat je het kan gebruiken? – boven het vuur houden helpt ook nog wel eens als je het gelijk wilt gebruiken.
…..ik altijd vergeet om het vlees uit de vriezer te halen?
…..ik dan vaak maar pizza of spaghetti eet omdat ik te lui ben om te wachten?
…..ik veel tuinbonen ,sperziebonen of doperwtjes eet als groente, omdat dit redelijk goedkoop is? – echt veel verschillende groenten zie je hier niet.
…..vele op mijn werk warme maaltijden in de lunch eten?
…..een vriend van Singapore het maar raar vindt dat we normaal brood als lunch eten in plaats van een warme maaltijd?
…..ik begon met bruin brood van AUD$4.00 en dat ik nu uiteindelijk wit brood heb van AUD$1.00?
…..er ook bruin brood is van ca. AUD$1.30 die ik nog steeds niet gevonden heb?
…..Australië maar een gek land is?
…..dit nu de 52ste ‘wist je dat’ is en ik nu ga stoppen omdat ik het nu wel genoeg vindt het avond begint te worden en ik wil gaan eten?

Morgen komt mijn nieuwe verslag die wel wat nuttiger is dan dit :). Ook zal ik morgen weer de nieuwe foto’s op facebook zetten.

Tot morgen!

Kevin.

  • 22 Oktober 2011 - 09:47

    Mama:

    He kevin can.der.graas ik vind het wel leuk al die weetjes van jou te weten.Lachen met jou of zo'n handdoek dat kan tegen gaan, ze komen overal tussen door.En ook maar goed dat je daar niet met remi en lana loopt.En die kat moet je gewoon een keer goed laten schrikken.En volgens mij ruiken allebij je schoenen niet zo fris meer.Fijn dat je,je reis geboekt heb,nou leuk weer wat van je weetjes gehoord te hebben groetjes mam en pap

  • 22 Oktober 2011 - 09:49

    Mike:

    --- Wist je dat Mike gisteren naar halloween Walibi was, en niet bang was.

  • 22 Oktober 2011 - 17:46

    Liana:

    Wist je dat......!!!!
    ....Wij(Jelis en ik)onze vrije tijd heel wat beter benutten.
    ....Vandaag de buitenwaterkraan afgesloten hebben voor de winter.
    ....Jelis mijn buiten ramen boven gezeemd heeft.
    ....Samen de vet bolletjes voor de vogeltjes opgehangen hebben.
    ....de uitgebloeide plantenbakken leeg gemaakt hebben.
    ....De wasmachine de hele dag gedraaid heeft.
    ....Jelis zijn auto schoongemaakt heeft,(voor zolang dat duurt).
    ....Wij saampjes voor het avond eten een wijntje gedronken hebben.
    ....En daarvoor eerst nog even een lekker ijsje bij jansen gegeten hebben.
    ....Jelis nu uitgeblust op de bank ligt.
    ....En dat ik nog even via de computer een zakcentje overgemaakt hebt voor een pilsje of een red bull te kopen.
    Zo zie je maar dat ik ook nog wel wat te vertellen heb.
    Groetjes en fijn weekend Jelis en Liana

  • 22 Oktober 2011 - 19:44

    Dory:

    Wist je dat :
    -In brisbane toch aan energiebespraring wordt gedaan doordat de stroom vaak uitvalt
    -Dat je niet kan wassen
    -In nederland ook een koala vast mag houden in de bossen (als je die ziet)
    -Niet alleen spinnen maar binnenkort ook cockroches (kakkerlakken) onder je deur of via de afvoer naar binnen komen
    -Weet je dat deze beesten enorm eng zijn (en groot)bbbbrrrrrrrr
    -Je avondeten sneller op is dan thuis omdat je moeder misschien niet kan koken
    -Als je naar de cold coast gaat per trein dan langs Coopers plains en Kingston komt (waar ik gewoond heb)
    -Dat je bij Kingston even moet zwaaien naar mijn oude buurvrouwtje
    -Je ook wel een bloemetje namens mij mag brengen (17, claudia street in Kingston)
    -Je dan hopelijk dat geld van mij terugkrijgt
    -Als je vanuit Sydney naar Brisbane komt je waarschijnlijk op het vliegveld mag slapen
    -Dat je munten ook mag uitgeven en niet zoals mijn man alleen maar stoer hoeft te doen met bankbiljetten
    -Ik het heel leuk vond wat je allemaal schreef
    -Ik nu ga stoppen,

    Succes jongen
    Dory

  • 23 Oktober 2011 - 11:18

    Kevin Van Der Graaf:

    @liana, wist je dat......
    .....je nu je vrije tijd verspilt door dit te lezen en er nog ook op reageert?
    .....de winter hier nu lekker voorbij is en dat de temperaturen nu steeds dichter de 30 graden komen? :)
    @Dory, wist je dat......
    .....de stroom hier nog geen een keer is uitgevallen?
    .....die cockroches niet in mijn huis welkom zijn?
    .....ik op Coopers plains heb moeten overstappen voor de trein?
    .....dat mijn armen waarschijnlijk niet lang genoeg zijn zodat je oude buurvrouwtje het kan zien?

  • 30 Oktober 2011 - 21:49

    Monique:

    Wist je dat:
    - ik dit nu allemaal heb gelezen
    - ik niet wist dat er supermarkten zijn die alleen kerstspullen verkopen
    - ik wil weten wat ze de rest van het jaar verkopen
    - ik heel graag wil dat je dit voor mij gaat uitzoeken (beetje csi)
    - hier ook spinnen zitten
    - we nu een poes hebben (met de naam Pink) die spinnen lekker vindt?!?!?
    - wij dus geen dikke, vette, langpotige, harige spinnen meer in huis hebben??
    - (vooral) ik dit helemaal niet erg vind??
    - ik er nu al genoeg van heb en er dus snel mee ga stoppen.
    Groetjes,
    Monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

stage Australië

Recente Reisverslagen:

07 Juli 2012

De afgelopen maand

28 Mei 2012

Cairns

09 Mei 2012

Avondje bioscoop

23 April 2012

Karaoke avond

12 April 2012

Story Bridge Adventure Climb
Kevin

Actief sinds 21 Aug. 2011
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 18636

Voorgaande reizen:

08 November 2013 - 31 Oktober 2016

Werken in Cardiff, Wales, UK

30 Augustus 2011 - 15 Juli 2012

stage Australië

Landen bezocht: