De 6de stage week - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Kevin Graaf - WaarBenJij.nu De 6de stage week - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Kevin Graaf - WaarBenJij.nu

De 6de stage week

Door: kevinvandergraaf

Blijf op de hoogte en volg Kevin

16 Oktober 2011 | Australië, Brisbane

Hallo allemaal,

Bij deze dan maar weer een nieuw verslag van de afgelopen week.

Maandag was weer een nieuwe week en alweer de 6de week van mijn stage. Deze week was ik begonnen aan een nieuwe techniek die in totaal 4 dagen duurt. Was leuk om te doen. Het heeft alleen wel een aantal wachttijden dat het soms een beetje saai maakt. Hiermee was ik dus eigenlijk de komende week mee bezig.

Donderdag was opzich ook een normale dag. Alleen was het weer niet zo mooi als ik had verwacht. Rond een uur of 5 begon het behoorlijk hard te storten. En om dan 35 minuten te lopen in die regen was niet echt prettig, dus heb ik maar op mijn stageplek gewacht tot het minder werd. Rond 6 uur was het nog steeds zo erg, dus hadden ik en Mark (student van Singapore die hier 2 jaar zijn bachelor doet en nu dus ook zijn stage) besloten om maar wat te gaan eten op de campus. Uiteindelijk hadden we maar besloten om een pizza te eten met natuurlijk een lekker biertje erbij. Drie maal raden wat voor biertje het was….. het was een lekker heineken biertje! Het enige verschil is dat je glas vol met bier is en dat er dus geen schuimlaag te zien is (niet erg ofzo… zonder schuimlaag is het veel beter xD). Rond half 8 waren we klaar en was het gelukkig ook droog, dus konden we lekker droog richting huis.

Vrijdag was er het ‘Brisbane Cell and Developmental Biology Meeting 2011’ die georganiseerd werd door de Institute of Molecular Bioscience (IMB). De IMB is het gebouw waar ik men stage doe. Dit is eigenlijk niks anders dan luisteren naar verschillende presentaties. Dit event was onder andere georganiseerd door mijn begeleidster, dus we waren eigenlijk verplicht om te komen (normaal heb je de keuze om je te laten inschrijven). Er waren 3 sprekers die van buitenaf waren en een uur lang over een onderzoek praten. Daarnaast waren er 5 presentaties gegeven door PhD studenten en 5 presentaties door Post-docs. Hun hadden ieder 15 minuten de tijd voor hun presentatie. Daarnaast waren er ook een paar pauzes waarin er koffie/thee en eten geserveerd werd. Tijdens de lunch kon je naast sandwiches ook sushi eten. Aangezien ik het nog nooit geprobeerd had heb ik maar eens een sushi geproefd. Degene die ik had was met salmon erin. Ik had salmon al geprobeerd in het vliegtuig dus wist al dat het niet zo’n groot succes zou worden. Desalniettemin was het toch nog wel aardig te doen. Daarnaast had ik ook nog een rol op waarin allerlei groente in zaten. Weet alleen niet meer precies uit wel land het komt. Maar de uiteindelijk rede dat we daar waren was het einde toen er gratis pizza en bier was :). Al met al was het dus wel een geslaagde dag.

Zaterdag zou dan de dag zijn dat ik zou gaan walvis spotten. Toen ik rond 4 uur wakker werd hoosde het en dat bleef nog rond 8 uur door gaan. Uiteindelijk is het dus niet door gegaan. Zondag kreeg ik ook te horen dat het niet door was gegaan waardoor ik een andere dag moest uitkiezen. Helaas zijn alle andere zaterdagen en zondagen bezet, waardoor ik dus een keer doordeweeks moet. Ik heb gekozen voor vrijdag 4 november in de hoop dat het weer dan gewoon beter is dan nu (ook al was het vandaag gewoon lekker 28 graden ^^:)). Mocht ik dan niks zien, dan ga ik volgend jaar mei nog een keer als het seizoen weer begint.

Zondag was weer een rustdagje. Vandaag weer lekker de was gedaan, langs de supermarkt geweest en wat tv-gekeken. Ook nog de laatste dingen gedaan aan mijn presentatie aangezien ik morgen wat van mijn resultaten moet laten zien.

Van donderdagavond 10 november tot en met maandagmiddag 14 november ga ik een extra lang weekend naar de Gold Coast samen met Kars (die nu in sydney zijn stage doet). We hebben ook al een pas gekocht waarmee we in de themaparken movieworld, seaworld en wet ’n wild kunnen komen. Deze pas is tot eind juni volgend jaar geldig, dus ik kan er later altijd nog een keer naartoe gaan. Daarnaast is de Gold Coast meer een soort van korte vakantie :).

Ook ben ik van plan om tegen oud en nieuw naar Sydney toe te gaan voor het vuurwerk. De voorlopige planning is van 28 december t/m 3 januari. Ik ga volgende week de tickets bestellen zodat dat ook vast staat.

Voor de rest moet ik dus nog maar even kijken wat ik nog ga doen hier in Brisbane ( en Australië ). Zodra ik het weet horen jullie het wel.

Jullie horen wel weer van me als ik iets leuks heb meegemaakt :)

Groetjes,
Kevin.

  • 16 Oktober 2011 - 13:03

    Pap En Mam:

    Zo te horen heb je weer een leuke week achter de rug.Dat je lekker op je stage kunt eten is ook nog gezellig en ben je nog met anderen. Jammer dat het walvisspotten niet door ging is het bijna heel de week mooi weer en dan net die dag regent het , maar hopelijk 4 nov. gaat het wel door.Leuk dat je dat weekend met kars weggaat goed dat je zo'n pas neemt waar je overal mee naar toe kan ,kan je later of volgend jaar nog een keer terug gaan.En gelukkig ben je met oud en nieuw ook niet alleen met anderen is het toch gezelliger en vooral in Sydney.Nou ik zou zeggen werkse weer van de week en we spreken elkaar nog ( zoen van ons)

  • 16 Oktober 2011 - 13:05

    Mama :

    Oja nog succes met je presentatie

  • 16 Oktober 2011 - 21:22

    Dory:

    Hallo Kevin,

    Wat jammer van dat walvisspotten.
    Zo te horen raak je al gewend aan de australische glazen bier, inderdaad tot de rand zonder schuim. Ik heb in Gouda eens een oude buurjongen op visite gehad en toen wij naar de kroeg gingen met hem werd hij boos toen hij een glas bier kocht, zo van : moet ik nu voor lucht betalen ?? Ha Ha.

    Kevin, veel succes en pas op met het bier drinken.....
    groetjes van tante Door

  • 17 Oktober 2011 - 12:55

    Kevin Van Der Graaf:

    @pap en mam, Presentatie is goed gegaan. Stelde niet zo heel veel voor. Nog iets van 3 weken en dan het weekendje Gold Coast. Gaat wel leuk worden.

    @dory, hahahahaha, het is wel even raar om te zien het bier zonder schuim, maar je hebt tenminste wel letterlijk een glas vol bier :)

  • 17 Oktober 2011 - 19:38

    Charissa:

    Hoi kevin,
    Goed te horen dat je al helemaal gewend bent aan de onderzoekswereld.
    Leuk ook dat je van plan bent met oud en nieuw naar sydney te gaan. Schijnt heel speciaal te zijn en heel mooi vuurwerk en natuurlijk lekker weer. Waarschijnlijk geen witte kerst voor jou.
    Hoe werk de computer die je gekocht hebt?
    Zijn er al dingen die je mist, dan bedoel ik niet personen maar meer etenswaar en andere gewoonten?
    Hier gaat alles zijn gangetje, de zomer is nu echt voorbij, savonds weer eerder donker je kent het wel.
    Gr charissa

  • 18 Oktober 2011 - 07:16

    Liana:

    fgelopen weekend ben ik naar intratuin geweest,jahoor je houdt het niet voor mogelijk maar de eerste kerstschow is alweer begonnen.Bibi was er ook bij en die keek haar ogen uit,ze vondt die rijdende treintjes zo leuk.Op het moment weet ik niets bijzonders meer te vertellen,dus ga ik me maar weer gereed maken om te gaan werken,het is hier vakantie,dus hopenlijk weer een lekker druk daagje.Is er bij jouw trouwens geen vakantie,of doen ze daar niet aan.
    Groetjes van Jelis en Liana

  • 18 Oktober 2011 - 07:19

    Liana:

    Hoi Kevin
    Ik zie dat er met het plaatsen van mijn berichtje het een en ander niet geplaatst is.hoe dat kan weet ik ook niet(computermuts hè).Nou de volgende keer wordt het wel een langer verhaaltje,groetjes

  • 19 Oktober 2011 - 14:29

    Thea En Leon:

    Even een late reactie van mij. Leon en ik zijn een paar dagen naar Berlijn geweest. Het was erg leuk, maar de stad is wel treurig hoor. Heel veel nieuwbouw (de oude gebouwen zijn in de oorlog gebombadeerd), en dan wat oude gebouwen. Er waren ook demonstraties zaterdag, dus vertraging met de bus. Maar we hebben wel lol gehad hoor, lekker gegeten en een heel mooi hotel. De Berlijnse muur heeft ook wel indruk gemaakt.

    Nu weer aan het werk (dat is ook leuk) ahum.....

    Ga je aanstaande zaterdag walvis spotten??? Nu succes maar weer en we horen weer van je.

    Groetjes Leon en Thea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

stage Australië

Recente Reisverslagen:

07 Juli 2012

De afgelopen maand

28 Mei 2012

Cairns

09 Mei 2012

Avondje bioscoop

23 April 2012

Karaoke avond

12 April 2012

Story Bridge Adventure Climb
Kevin

Actief sinds 21 Aug. 2011
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 18641

Voorgaande reizen:

08 November 2013 - 31 Oktober 2016

Werken in Cardiff, Wales, UK

30 Augustus 2011 - 15 Juli 2012

stage Australië

Landen bezocht: