Druk bezig op het lab !! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Kevin Graaf - WaarBenJij.nu Druk bezig op het lab !! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Kevin Graaf - WaarBenJij.nu

Druk bezig op het lab !!

Door: kevinvandergraaf

Blijf op de hoogte en volg Kevin

09 Oktober 2011 | Australië, Brisbane

Hallo allemaal,

Het heeft even geduurd, maar bij deze dan maar weer een nieuw reisverslag.

De afgelopen 2 weken was het weer vooral druk bezig op het lab. Twee weken geleden ben ik ook begonnen met de dissectie van een muis. Aangezien ik geen muizen mag doden, werd dit door iemand anders gedaan. We hadden een zwangere muis aangevraagd om de embryo’s eruit te kunnen halen. Een muis kan aardig wat embryo’s bij zich hebben en de muis die ik had, had er 14. Best wel apart om te zien hoe zo’n lange sliert in een lichaampje zit. Vervolgens moesten we dus de embryo’s een voor een losmaken en deze in een tube doen. De embryo’s zitten vast aan een placenta. Als je onder de microscoop kijkt zie je 2 dunne bloedvaten die vastzitten aan de embryo. De placenta moest eraf, dus het was iedere keer een bloedbad onder de microscoop, wat in werkelijkheid dus niks voorstelt. Het mooie eraan is dat je heel goed kan zien hoever een embryo al ontwikkeld is. Je ziet gewoon het gezicht, pootjes en een staart. Als je ‘13.5 dpc fetus’ in google typt en dan naar afbeeldingen gaat (gelijk het 1ste plaatje) zie je wat je onder de microscoop ziet. Het lastige is alleen dat je de staart eraf moet knippen waarmee je later onderzoek doet om te kijken of het een mannetjes of vrouwtjes embryo is.

Het weekend (1 en 2 oktober) was lekker rustig. Ik was van plan om naar een bos toe te gaan, maar een van mijn blaren werd een wondje en het was best wel pijnlijk lopen. Daarom had ik maar besloten om dat tripje lekker uit te stellen. Dat is dus ook gelijk de rede dat ik heb besloten om mijn reisverslag een week later te schrijven zodat die niet zo kort zou zijn.

Afgelopen week was ook weer een redelijk normale week (saai hé?!) Het is vooral veel hetzelfde doen in het lab. Aankomende week ga ik weer een andere techniek/methode doen die ik nog niet gedaan heb, dus dat gaat zeker leuk worden. Voor de rest hebben we iedere maandag om 10.00 een vergadering met onze lab groep. Tijdens deze meeting bespreken we eerst de normale gang van zaken. Daarna is er meestal iemand die een presentatie geeft over zijn/haar werk of over een onderzoeksartikel. En er is een lijst waarop staat wanneer iemand iets te eten mee neemt om het wat gezelliger te maken. Om de 2 weken op een donderdag is er een meeting van de hele verdieping waarbij 2 PhD’er praten over hun onderzoek. Beide hebben gemiddeld een half uur de tijd voor hun presentatie. En iedere vrijdag is er een meeting voor alle verdiepingen waarbij iemand van het onderzoeksgebouw zelf of iemand van buitenaf wat verteld over de onderzoek van zijn/haar onderzoeksteam. Deze presentatie duurt gemiddeld 1 uur en wordt gegeven in een groot auditorium.

In een eerder reisverslag had ik al verteld over een meeting op maandagochtend met andere studenten/ PhD’ers van verschillende verdiepingen om zo elkaar wat beter te leren kennen. Deze groep wordt ook wel SIMBA genoemd. Afgelopen vrijdag hadden ze een soort van BBQ georganiseerd op het dakterras op de 7de verdieping. Het was drukker dan ze hadden verwacht, want het vlees was al aardig snel op. Ook was er bier voor $2, dus dat was ook mooi meegenomen. De SIMBA groep is nog van plan om meerdere activiteiten te organiseren, dus ik ben benieuwd.

Dit weekend was ik van plan om te gaan walvisspotten. Via een actie site had ik een redelijk goedkope ticket kunnen komen. Helaas kwam ik er pas vrijdagavond achter dat ik vergeten was te reserveren! Dus helaas ging dat zaterdag niet door. Heb wel gelijk die dag een reservering gemaakt voor volgende week zaterdag. Eigenlijk ben ik ook nog wel blij dat ik deze week niet ben gegaan, want toen ik ’s ochtends even wakker werd stortte/onweerde het behoorlijk had. Volgende week zou het lekkerder moeten zijn. Vandaag was het weer een zomerse dag van rond de 27 graden. Vandaag dus maar besloten om naar het bos te gaan dat gelegen is in de buitenwijk Moorooka. De bossen was al vanaf het station goed zichtbaar. Het was alleen de vraag of ik er ook zou komen. Geen idee hoe, maar uiteindelijk kwam ik precies bij de straat uit die ik in gedachte had (was te lui om de kaart erbij te houden). Het bos was opzich wel mooi, alleen zag je er weinig beesten rondlopen. Het enige wat je vooral zag waren hele kleine hagedissen. En sommige stukken waren behoorlijk stijl in het bos wat niet echt een pretje is. Vooral als de zon lekker op je lichaam brandt! Na een klein uurtje rondgelopen te hebben in het bos ben ik er weer uitgegaan en via de straten weer terug naar het station gelopen. Helaas was ik vergeten mijn geheugenkaartje in de camera te stoppen, waardoor ik alleen foto’s kon maken met het interne geheugen. Dus dit keer niet zoveel foto’s kunnen maken . Maar ik ben van plan dit later nog een keer te doen om meer foto’s te kunnen maken.

Ik denk dat dit het zo’n beetje is van de afgelopen 2 weken. Volgende week wordt het dan eindelijk walvisspotten. Dus dat gaat zeker leuk worden.

Volgende week zal ik dan weer een nieuw reisverslag erop zetten!

Groetjes,
Kevin.

  • 09 Oktober 2011 - 12:11

    Pap En Mam:

    Leuk verslag we hadden het er van de week al over gehad wat je aan het doen bent,ik ben blij dat je het naar je zin heb en je plaatsje daar gevonden heb.Maar nu gaan we niet zeuren over de zon jij wilde naar zo'n warm land,en dit is pas het begin de zomer moet nog gaan beginnen.Ik hoop dat je nieuwe projekt ook zo leuk gaat worden.Ik hoop dat het walvisspotten volgende week door gaat anders gaat het krap aan worden.Veel plezier weer deze week en we spreken je gauw weer Dikke zoen Pap en Mam en niet te vergeten Lana en Remi woef,woef.

  • 09 Oktober 2011 - 13:44

    Dory:

    Hallo Kevin,

    Ik las dat je geen muizen mag doden maar hoe doet een ander dat ? Wordt het een beetje "diervriendelijk"gedaan of slaan ze er met een hamer op, ha ha. En hoe bevalt het nu als "aussie". Zou je er altijd willen wonen ??? Is het leuker dan je hoopte of valt het tegen ???
    Je schreef dat je een boswandeling hebt gemaakt. Is het je al opgevallen dat alle grond erg rood is ? Inderdaad heb ik ook nooit dieren gezien in de bossen daar. Heel veel plezier volgende week met walvisspotten. Groetjes van Dory

  • 10 Oktober 2011 - 10:00

    Liana:

    Hoi,ik had nu pas tijd om even je bericht te lezen,heb het op mijn manier druk gehad.Afgelopen weekend heb ik gewerkt en doordat het weer hier niet zo bijzonder is geweest was het natuurlijk lekker zwem weer.Zondag zijn we de 700 bezoekers gepasseerd dus het loopt hier allemaal best lekker,de verbouwing is niet voor niets geweest.De woensdagmiddagen trekken ook steeds meer bezoekers(zo'n 200),dus goed voor de omzet.Leuk dat je gaat walvisspotten,ik hoop dat je er inderdaad een ziet.Verder begrijp ik dat je best veel te voet doet(aan je blaren merken).Blij dat verders alles goed gaat met je,hier in Gouwedorp Waddinxveen(Hà,hà) gaat ook alles zijn gangetje.Fijne week weer,
    Groetjes Jelis en Liana

  • 10 Oktober 2011 - 20:14

    Anja:

    Ik heb van je moeder jou "adres" gekregen, en heb vandaag al je reisverslagen gelezen.
    Stoer hoor om zoiets te ondernemen,
    alleen een lange vliegreis maken, daar 10 maanden te verblijven, studeren, stage, een vreemde taal, petje af jongen!!!!!!
    Dit is de kans van je leven, iets om nog heel lang over na te praten en te genieten. Ik wens je alle succes van de wereld met je studie/stage, en verblijf. Eneh..., muizen zijn er op ons werk (we noemen geen namen) nog genoeg hoor, vraag maar aan Mike.
    Dus als je er nog wat nodig hebt dan horen we het wel.

    Groeten van Anja Dubbeldam

  • 11 Oktober 2011 - 12:09

    Kevin Van Der Graaf:

    @Dory, Het bevalt hier prima. Met een wat betere accomodatie zou het helemaal niet zo erg zijn ;). Ik heb niet echt gezien dat de grond rood was. Het was vooral erg stijl op sommige punten.

    @Liana, Mooi om te horen dat het er nog steeds druk is in het zwembad. Ben benieuwd of dat nog steeds zo is als ik weer terugkom. Geen last van irritante jongeren nu er zoveel bezoekers komen?

    @Anja, Leuk om te horen dat je al men verslagen hebt gelezen. Ik probeer wekelijks een verslag te schrijven. Als ik nog wat muizen nodig heb dan meld ik het wel :) hahaha

  • 13 Oktober 2011 - 20:49

    Mike:

    Zie ik daar nou 27 Graden staan.... wees maar blijk dat je niet in Nederland ben met de -1 al in de nacht!

    Jammer dat je weinig dieren heb gezien in het bos, heb je wel veel foto's kunnen maken van de dieren die je wel zag? En van het bos zelf natuurlijk!

    En zoals anja al zei, jahoor ik zal vast een paar muisjes regelen..... GEEN PROBLEEM.

    Heb al weer zin om je volgende verslag te lezen.

    Groetjes, ''Het Kutkind'' zoals je altijd zegt op skype.

    /´¯/)
    ,/¯ /
    / /
    /´¯/' '/´¯¯·¸
    /'/ / / /¨¨/¯\
    ('( ´ ´ ¯;/' ')
    \ ' /
    '\' \ _.·´
    \ (
    \ \

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

stage Australië

Recente Reisverslagen:

07 Juli 2012

De afgelopen maand

28 Mei 2012

Cairns

09 Mei 2012

Avondje bioscoop

23 April 2012

Karaoke avond

12 April 2012

Story Bridge Adventure Climb
Kevin

Actief sinds 21 Aug. 2011
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 18642

Voorgaande reizen:

08 November 2013 - 31 Oktober 2016

Werken in Cardiff, Wales, UK

30 Augustus 2011 - 15 Juli 2012

stage Australië

Landen bezocht: