Lone Pine Koala Sanctuary - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Kevin Graaf - WaarBenJij.nu Lone Pine Koala Sanctuary - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Kevin Graaf - WaarBenJij.nu

Lone Pine Koala Sanctuary

Door: kevinvandergraaf

Blijf op de hoogte en volg Kevin

27 September 2011 | Australië, Brisbane

Hallo allemaal,
Wat gaat de tijd weer snel zeg. Alweer een week voorbij en nu zelfs alweer de 1ste dag van deze nieuwe week voorbij.

Vorige week maandag begon de mijn stage weer nadat ik die zondag heerlijk heb kunnen uitrusten. Om 10.30 was er een soort meeting voor honours, PhD, en undergraduate studenten voor alle verdiepingen. Dit was georganiseerd door een paar PhD studenten. Er waren zo’n 15-20 studenten naar deze meeting gekomen die buiten bij het café was. Deze meeting was vooral bedoeld om elkaar te leren kennen en door ook eens de studenten van andere verdiepingen te zien. Het was een geslaagde meeting en de bedoeling is om dit eens in de 2 weken te doen. En ze hadden het ook nog eventueel over om gezamenlijk eens iets te gaan doen. Ben benieuwd… :)

Voor de rest was deze week een normale week. Er is ook een speciale internet site waar alleen werknemers van het research gebouw op kunnen. Op die site worden ook wel eens veilingen gehouden door de IT-department waarbij ze computers en laptop die niet meer gebruikt wordt veilen. Deze week waren het 2 apple laptops en 2 iMac G5’s. Het leek me wel leuk om proberen 1 te kunnen winnen, dus hield ik het regelmatig in de gaten. De laptops waren best wel in trek en gingen als snel naar de hogere bedragen toe, terwijl de computers redelijk laag bleven. Om een lang verhaal kort te maken: Ik heb een iMac G5 voor 130 dollar gewonnen. De bedoeling was dat ik die vandaag (maandag) zou ophalen. Helaas hadden ze geen doos om het erin te doen, dus kon ik hem nog niet meenemen. Ergens deze week kan ik hem meenemen naar huis. Ik heb hem al wel kunnen zien en de computer ziet er nog prachtig uit. Beeldscherm heeft geen enkele kras en het toetsenbord en muis zijn op niet vies. De vraag is alleen of het gaat lukken om deze computer mee naar huis te kunnen nemen. Het weegt ca. 11 kilo, dus ben benieuwd hoe ik dat voor elkaar ga krijgen ^^.

Zaterdag was dan de dag om naar Lone Pine Koala Sanctuary toe te gaan!! Om 7 uur ging ik mijn bed uit zodat ik zeker wist dat ik op tijd zou aankomen bij de plek waar ik moest zijn. Om 10.00 zou de boot vertrekken en om 8.30 was ik er al. Veel te vroeg dus en ik had gewoon nog een uur kunnen uitslapen!! Maargoed, 10.00 vertrokken we dus richting het park. Onderweg kreeg je verschillende dingen te horen over de gebouwen en plekken die je onderweg tegenkwam. De ‘flood 2011’ kreeg je regelmatig te horen. Schijnt dat het water ca. 4.5 meter hoog was. Er was ook een populair seafood restaurant dat gelegen lag aan de rivier. Het enige wat er nu nog van over was, was de houten constructie. Rond 11.15 kwamen we dan aan bij het park. We konden er tot 13.45 blijven, want dan zou de boot weer vertrekken. Ik koos gewoon een pad en kwam ineens bij de kangoeroes uit. Je moet door een hek gaan om bij de kangoeroes te komen. Het gebied lag vol met kangoeroes en wallabies. Wallabies zien er uit als kangoeroes, maar zijn een stuk kleiner. De meeste kangoeroes lagen allemaal in de schaduw uit te rusten en/of te slapen. Toch waren er een paar actieve die de hele tijd heen en weer sprongen. Voor 2 dollar kon je een zakje voer kopen en kon je ze voeren. Toen maar eens de koala’s op gaan zoeken. De rijen voor de koala’s knuffel waren nog redelijk rustig, dus heb ik maar gelijk een kaartje gekocht om op de foto te kunnen. Het gaat allemaal best wel snel voorbij. De koala zelf heb je zo’n 30-45 secs beet en daarna kan je hem nog even kort aaien. Maar het was het zeker waard om het een keer te doen. Moet zeggen dat de koala’s toch nog redelijk zwaar zijn als je de koala tegen je aankrijgt. Voor de rest nog een rondje door het park gedaan. Ze geven ook ieder half uur een soort van show. Ik heb een deel van de koala show gezien, waarbij ze generale informatie geven over de koala. Na de koala foto heb ik de slangenshow gezien. Hierbij vertelde iemand over het leven van een slang. Ze had er ook een bij haar die op de reling lag. Op een gegeven moment ging die van de reling af, waardoor die redelijk dichtbij het publiek kwam. Toch was het wel mooi om te zien. Als laatste ben ik nog naar de vogel show gegaan. Het was al redelijk druk, dus ik stond redelijk achterin en dan is het lastig om alles goed te kunnen zien. Maar ze lieten ook 2 roofdieren zien en die zagen er behoorlijk mooi uit. Ook zag je hoe ze binnen een paar secs een muis opeten :). Vanaf 13.45 gingen we weer met de boot terug richting de stad. Het was dus weer een geslaagde dag.

En toen was het alweer maandag die nu voor mij (terwijl ik dit verslag schrijf) ook alweer voorbij is. Moet wel zeggen dat het internet er nog wel eens afgaat. Is soms best wel irritant.

Volgende week zaterdag is niet zo heel bijzonder. Ik was van plan om een kijkje te nemen bij het ‘Toohey park’. Dit schijnt best wel een groot bos te zijn waar veel wilde beesten leven. Kijken of ik nog mooie foto’s ervan kan maken. Die week daarna ga ik waarschijnlijk walvissen spotten!! Hierbij ga je al ’s ochtends vroeg met de bus richting de Gold Coast waarbij je zo’n 3.5 uur walvissen gaat spotten. Daarna kan je nog 2 uur rondlopen bij Surfers Paradise voordat de bus weer richting Brisbane gaat.

Maargoed, bij deze dus weer een lang verslag zodat jullie wat te lezen hebben.

Ergens volgende week zal er wel weer een nieuw verslag te lezen zijn. De foto’s zijn al sinds zaterdag te zien op facebook voor degene die dat nog niet wisten.

Tot volgende week,
Kevin.

  • 27 September 2011 - 06:42

    Thea:

    Snel even je verslag gelezen, ik ben al op mijn werk. Leuk om alles weer te lezen. Foto's op facebopk zijn ook mooi hoor. Alles ziet er groot en massaal uit, de gebouwen en bruggen. Is dat in werkelijkheid ook zo??? Bij ons alles ok hoor. We hebben geen muziekinstrumenten meer gekocht. et drumstel staat uitelkaar boven, want we hebben nog geen plaats zoals ik vorig keer al schreef. Dus er is rust in huize Olthuijsen haha.

    Schrijf van de week als ik meer tijd heb weer hoor, want nu zit ik in de baas zijn tijd. Groetjes van ons allemaal.

  • 27 September 2011 - 07:44

    Mama:

    Kom net uit het ziekenhuis zit nu je verslag te lezen,goed he van die computer en onwijze leuke foto's,ja zoals het nu gaat gaan de weken toch wel snel.Nou werkse deze week en je kijk zeker al weer uit naar je volgende uitje.Dikke kus papa en mama

  • 27 September 2011 - 08:21

    Neef Patrick:

    Dag Neefje,

    Ik heb weer je verslag gelezen en wat heb je weer een hoop gedaan.
    130 dollar voor een computer is niet veel, goed gedaan. Misschien kan je de computer aan het eind van je stage opsturen?! Dan heb je hem tenminste niet in je koffer.

    In Lone Pine Koala Sanctuary was zeker wel erg grof? Ik heb je foto's gezien op facebook, maar dat was erg gaaf. Dat je zo dichtbij kan komen bij de kangoeroes.
    En eindelijk, eindelijk ben je met je zusje op de foto gegaan. Jullie lijken sprekend opelkaar. Koala kevin met zijn koala zusje!:P.
    Jammer dat we niet z'n park in Nederland hebben.

    Gelukkig gaat de tijd lekker snel, dat betekend dat je het naar je zin hebt.

    Veel plezier weer deze week en walvissen gaan spotten lijk me ook erg leuk. Maar dat ga je pas over 2 weken doen.

    Hier gaat trouwens alles goed. Van de week nog naar de kermis geweest. Niets gewonnen!!!!! En vanavond weer naar school.

    mzl

    je grote neef Patrick

  • 27 September 2011 - 18:40

    Dory:

    Hallo Kevin,

    Ik heb zojuist naar je foto's gekeken van koala sanctuary. Leuk hoor en wat een schattige koala beer. Lekker zacht heh. Je schrijft dat je gaat walvisspotten. Ik ben benieuwd of je dan eerst naar moreton island gaat en daarvanuit de walvisboot neemt. Toen ik er was stormde het hard en werd het afgeblazen. Heel jammer hoor want dat lijkt mij reusachtig. Mocht je via moreton island gaan dat zie je waarschijnlijk het vakantiepark (wild dolphin resort) waar ik was bij de aanlegplaats waar je die pelikanen op die video zag. Misschien vaar je ook langs de wrakken langs de kust van moreton island waar je heel mooi kan snorkelen. Afijn, je geniet er lekker van. En daarna 2 uur naar surfers paradise. Wel te kort om de boottour te doen daar. Maar het is toch een leuke belevenis. Al die surfers enz. Ik kijk dan ook weer uit naar de volgende foto's. Kevin, heel veel plezieren ook veel succes met je opleiding. groetjes van dory

  • 30 September 2011 - 10:18

    Dory:

    Ha Kevin,

    Wij hadden een kleine vakantie in Tangalooma Wild Dolphin Resort op Moreton Island (kijk maar op internet) en hiervandaan was dit te boeken. Dus ik ben nieuwsgierig of jij ook vanuit de werf van Brisbane eerst naar Moreton island gaat.

    gr. dory

  • 30 September 2011 - 11:50

    Liana:

    Hoi,Kevin
    Heb je verslag al eerder gelezen,maar ik had nu pas de tijd om even terug te mailen.Ontzettend leuke foto's van het park,maar goed dat tegenwoordig alles digitaal is anders had het je een kapitaal aan fotorolletjes gekost.Je houdt het niet voor mogelijk maar terwijl ik dit zit te typen zit ik even aftekoelen binnen.Het is ongeloofelijk ,maar het is zowaar een nazomerse dag(ja,ja, ze bestaan hier ook nog).Ik heb dit weekend een konijn en een hond (Hyacint)te logeren,Mark is in een hotelletje.Weet niet of je dit allemaal interessant vindt,maar zo kom je ook weer wat van ons te weten(ha,ha). Gisteravond ben ik met Charis naar Nahib in de stadsschouwburg in zoetermeer geweest,ontzettend goed was hij,we hebben erg gelachen,is ook wel weer is een keer nodigDit weekend geeft hij heel mooi weer door,dus we kunnen er nog lekker van genieten,waarschijlijk wel het laatste weekend want dan zal toch wel de herfst beginnen.Vorige week hebben we ook nog onze wc een kleurtje gegeven,het is lila/paars geworden,kan niet missen hè na weken met die kleuren bezig geweest te zijn.Nou zo ben je weer een beetje op de hoogte van het rustige Waddinxveen,voor jouw begin het weekend ook weer,heel veel plezier en volgende week weer succes.
    Groetjes Jelis en Liana

  • 01 Oktober 2011 - 14:09

    Charissa:

    Hoi Kevin,

    Goed te horen dat je je vermaakt en dat er nog genoeg te zien en te beleven is.
    Volgens mij gaat de tijd voor je best snel voorbij.
    Niet gek dat je die computer hebt kunnen kopen voor 130 dollar. voorlopig hoe je je nog geen zorgen te maken over hoe je die kan meenemen. Als dat te duur wordt zou je hem altijd weer kunnen doorverkopen aan de volgende stagiaires. : )

  • 03 Oktober 2011 - 11:05

    Esther:

    Hey Kevin!!!!!
    Leuke blogs!!!!!!! Wel grappig om te zien dat we regelmatig tegen de zelfde dingetjes aan lopen hahah Vannacht is de temperatuur in Trondheim zelfs onder het vriespunt gedaald. Ik ga binnenkort mijn ski-jas uit de kast halen!!!!!
    Heel veel succes!!!!!!!!
    Groetjes Esther

  • 05 Oktober 2011 - 07:32

    Thea:

    Hey waar blijf je volgende reisverslag. Wij maar wachten om te lezen hoe het met je gaat.

  • 06 Oktober 2011 - 06:02

    Kevin Van Der Graaf:

    Aankomend weekend maak ik een nieuw reisverslag.
    Dan kan ik tenminste weer een lang verslag schrijven ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

stage Australië

Recente Reisverslagen:

07 Juli 2012

De afgelopen maand

28 Mei 2012

Cairns

09 Mei 2012

Avondje bioscoop

23 April 2012

Karaoke avond

12 April 2012

Story Bridge Adventure Climb
Kevin

Actief sinds 21 Aug. 2011
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 18635

Voorgaande reizen:

08 November 2013 - 31 Oktober 2016

Werken in Cardiff, Wales, UK

30 Augustus 2011 - 15 Juli 2012

stage Australië

Landen bezocht: