Surfen !! - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Kevin Graaf - WaarBenJij.nu Surfen !! - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Kevin Graaf - WaarBenJij.nu

Surfen !!

Door: kevinvandergraaf

Blijf op de hoogte en volg Kevin

25 Maart 2012 | Australië, Gold Coast

Afgelopen zaterdag was het dan eindelijk zo ver. Mijn eerste surfles!

In de ochtend rond 10 uur ging ik samen met Mark met de trein richting de Gold coast. Rond kwart voor 1 kwamen we aan bij Seaworld waar we werden opgepikt door de Get Wet Surf School die ons richting The Spit bracht. The Spit het strand uiterst noordelijke punt van de Main beach. We waren in totaal met z'n 12-en +2 surf instructeurs. Nadat iedereen een Get wet surf school shirt aanhad konden we met onze surfboarden richting het strand wandelen. Op het strand kregen we een 10 minuten durende instructie over hoe we op ons board moeten staan. Als linkshandige heb ik maar de rechtshandige methode aangeleerd ;). Na de instructie gingen we dan de zee in en werden we een voor een geholpen. Eenmaal aan de beurt zorgt de instructeur ervoor dat je board in de goede positie is en geeft die je een klein zetje zodat je met de golf meegaat en op je board kan gaan staan. In totaal heb ik dat 3 keer gedaan en waren alle 3 de pogingen gelukt. Daarna gingen we het zelf maar proberen. Na een paar mislukte pogingen zaten er ook een aantal goede tussen. Sommige golven zijn zo sterk dat je zo'n 50 meter op je board vooruit gaat. De grote golven zijn ook wel een nadeel als je terug de zee in gaat. Je wordt letterlijk weer teruggezogen om vervolgens weer opnieuw naar het diepte toe te gaan. Maar als het eenmaal lukt om zo'n grote golf te pakken dan ga je met een volle vaart vooruit richting het strand. Tegen het einde begin je wel aardig moet te worden. Er zaten veel kuilen in de zee wat erg irritant was en ook de sterke golven maken het je erg moeilijk. Daarna zeul je ook een board met je mee :p. 2 uur was dan ook meer dan voldoende.

Daarna werden we weer afgezet bij Marine Mirage waar ik vorig jaar was voor het walvis spotten. Daar is namelijk ook een McDonalds dat gelijk onze lunch was. Daarna gingen we weer met de bus/trein richting Brisbane en was ik zo rond kwart over 6 weer thuis.

Helaas heb ik geen foto's van het surfen en blijft het vooral bij herinneringen.

• 25 Maart 2012 - 12:46

Mam En Pap:

He leuk voor je dat het zo goed is gegaan.Jammer dat je geen foto"s heb kunnen maken,of altans mark dan van jou.Ik neem aan dat je een mooie dag had zonder regen,heb je nog even van de zon kunnen genieten of ben je gelijk terug gegaan.Wij zitten nu wel lekker van het zonnetje te genieten.Nou na zo"n dag kan je er weer een week tegen aan werkse dan maar weer en tot donderdag,groetjes van ons.

• 26 Maart 2012 - 08:51

Thea, Leon En Ollie:

Hoi Kevin,

Wat ontzettend leuk, dat je gesurfd hebt. Het zal wel een hele belevenis geweest zijn. Ga je dat nog vaker doen? Jammer dat je er geen foto's heb van kunnen maken. Dus een goed idee om het nog een keertje te gaan doen. Heb je tenminste een goed excuus.
    Nog drie maanden in het verre Australie. Voordat je het weet ben je weer in het mooie goudse of ben je zo gewend dat je het hele kikkerlandje vergeten bent.

Hier alles ok en de zon schijnt ook hier.

• 27 Maart 2012 - 07:38

Barry:

Hey gaaf man. En surfen is wel gaaf. En kan ook wel lastig zijn je. Als je maar genoten hebt.

Zou het zeker nog een keer doen als ik Jou was.
    Gr

• 31 Maart 2012 - 18:08

Ron En Marcet:

hoi vermoeiend he surfen, vooral na z,on hoge golf.zee water happen. nou hier hadden we ook lekker weer hoor.lekker in het zonnetje achter gezeten.maar nu zaterdag 31 maart is het weer koud joh.volgens mij heb jij daar je draai wel gevonden.lekkur.nou hier gaat het goed hoor .zijn allebij nog thuis dus kunnen we de heledag lekker rustig aan doen.rick heeft morgen vroeg al een honkbal wedstrijd.en bij dennis en sanne wordt de tuin en houtwerk onder handen genomen.nou joh weet niet veel meer te vertellen. succes voor de komende dagen,en tot ziens hoor daaaaaaag