Chinatown - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Kevin Graaf - WaarBenJij.nu Chinatown - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Kevin Graaf - WaarBenJij.nu

Chinatown

Door: kevinvandergraaf

Blijf op de hoogte en volg Kevin

08 Februari 2012 | Australië, Brisbane

Bij deze dan een kort verslag over afgelopen week.

Op mijn stage plek was er niet veel bijzonders gebeurd. Ik moest wachten op een bestelling en had voor de rest niet veel te doen. Die week duurde dan ook wat langer dan verwacht. Maar ieder nadeel heeft ook z'n voordeel. Heb iedere dag kunnen uitslapen, omdat het toch geen zin had om er al zo vroeg te zijn. Die week was dan ook vooral artikelen lezen en verder werken aan mijn verslag (jaja, al 5 maanden van te voren bezig met het verslag xD). Er zit al een redelijke structuur in, dus het gaat de goeie kant op.

Afgelopen zaterdag heb ik Chinatown opgezocht. Ik had chinatown in Sydney al gezien en was benieuwd hoe die er hier in Brisbane uit zag. In Sydney is chinatown 1 lange straat met allemaal restaurants enzo en natuurlijk de chinese poorten waaraan je chinatown herkent.. In Brisbane is het ook 1 straat die minder lang is dan in Sydney. Doordat het een paar jaar geleden gerenoveerd was, ziet het er in Brisbane er wel mooier uit. Naast de restaurants is er ook een klein winkelcentrum. Qua infrastructuur hebben ze een paar fonteintjes en een standbeeld van een vis die best wel mooi is.

Chinatown zelf is te bewonderen in Fortitude Valley dat in het noord-oosten van Brisbane bevindt en makkelijk met de trein bereikbaar is. Toen ik daar aankwam was er een markt (die er iedere zaterdag/zondag is). Het was geen grote markt, dus ik was er zo doorheen. Voor de rest nog een beetje door de wijk heengelopen, maar echt veel bijzonders was er niet. Alhoewel, de wijk heeft een politie station en een zwembad :p. Zwembad zag er opzich wel mooi uit. Had ook een hele grote tribune.

Zondag wou ik dus naar de botanische tuinen in Mt. Cootha gaan, maar er werd gewerkt aan het spoor waardoor ik dus niet optijd bij de overstap kon zijn. Aangezien de bus naar de botanische tuinen eens per 75 minuten gaan (en de tuinen behoorlijk groot schijnen te zijn) heb ik maar besloten om volgende week te gaan. Ben benieuwd hoe de tuinen eruitzien in vergelijken met de botanische tuinen die ze ook in BCD (Brisbane City District) hebben.

Nou dit was het dan weer. Ik schijf weer een nieuw verslag al ik bij de botanische tuinen ben geweest.

  • 08 Februari 2012 - 12:43

    Mike:

    Klink super leuk! Jammer dat de week zo lang duurde!!

    Trouwens, had ik je al verteld dat ik ook naar Chinatown ben geweest? Lalala in Den Haag!

  • 08 Februari 2012 - 12:45

    Dory:

    Ha Kevin,

    Leuk weer om een berichtje van jou te ontvangen. Ik heb nog nooit van Chinatown in Brisbane gehoord. Ik vind het wel goed dat je zo veel mogelijk probeert de bezoeken. En heb je het verder nog naar je zin, kan je je goed vermaken of kijk je weer uit naar huis ?
    De ergste hitte heb je nu wel gehad en nu ga je het najaar in, lijkt veel op het voorjaar in nederland.
    Zojuist heb ik je moeder gezien bij V&D, volgende week ga ik zelf weer in Gouda starten. Nou dat was het weer voor nu, ik wens je nog veel plezier en tot de volgende keer maar weer.
    groetjes van dory

  • 08 Februari 2012 - 13:23

    Mam En Pap:

    Chinatown als of je nog niet genoeg chinezen had gezien.Maar leuk om dat allemaal te zien.Wij hebben bij VenD ook een stage plaats voor een meisje uit finland moet ik ook nog engels praten.Maar bij jou gaat alles goed zo te horen en ook wel lekker dat je eens een weekje uit heb kunnen slapen.En volgende week naar de botanische tuinen.Veel plezier en kus van ons.

  • 08 Februari 2012 - 18:20

    Liana:

    Hoi Kevin,
    Fijn dat het allemaal weer goed met je gaat en dat je weer wat gezien hebt.Zo te zien is ons land niet het enigste met trein problemen(afgelopen week is het hele treinverkeer van streek geweest door de strenge vorst)en ze waren er nogwel zo goed op voorbereid.Ja,ja je houdt het niet voor mogelijk maar we hebben hier heel strenge vorst,afgelopen zaterdag heb ik zowaar op het ijs gestaan met mijn schaatsen aan.Afgezien van wat snotterende neuzen (Jelis en ook ik) gaat het hier verders allemaal goed.Veel succes maar weer en er is een kaartje onderweg hoor.
    Groetjes Jelis en Liana

  • 12 Februari 2012 - 18:42

    Ron En Marcet:

    hoi kevin zo te zien gaat het goed met je. tenminste je zag er goed uit toen je met oma zat te skypen. hier gaat alles goed hoor. we hopen dat de dooi ingaat zetten,en er wat lekkerder weer komt. want het was hier wel erg koud. we zijn allemaal aan het snotteren hier. het is begonnen bij dennis en sanne,die kwamen snotterend terug van hun skivakantie en hebben rick en ron mooi aangestoken. ik nog niet hoor. nou veel succes en tot de volgende keer.

  • 12 Februari 2012 - 23:39

    Kevin Van Der Graaf:

    @Dory, De zomer is hier nog in volle gang. De ergste regenbuien zijn nu voorbij. Vooral de komende week blijft het hier zeker nog 30 graden :).

    @Liana, Het zijn niet echt treinproblemen. Als ze hier werken aan het spoor sluiten ze het spoor helemaal af ipv beperkt treinverkeer. Lekker hoor op het ijs. Hoorde dat het wel weer langzaam gaat dooien?

    @ron-en-marcet, Ik zie er altijd goed uit! Heb ik er ooit eens minder goed uitgezien^^? Hoorde dat het langzaam ging dooien. Voor je het weet zit je weer in de zomer met de 'zomerse' temperaturen.

  • 14 Februari 2012 - 19:44

    Charissa:

    Hoi Kevin,

    Al bij de botanische tuinen geweest?
    Wel lekker om alvast een opbouw te hebben voor je verslag. Is fijner het gaandeweg aan te vullen dat alles op het laatst.
    Hier is het ijs inmiddels weg. Elfstedenkoorts ook.

  • 16 Februari 2012 - 08:41

    Leon En Thea:

    Hier een berichtje uit dat koude, natte kikkerlandje. Zoals je vast al hoorde is het ijs hier weer verdwenen en regent het weer. Lekker bij jou is het vast beter. Een beetje late reactie van os, maar door de aanrijding 11 januari zitten we nog steeds een beetje in de kreukels zelf. De auto is weer helemaal gemaakt, alleen Leon en ik (de oudjes) hebben nog last ervan. Leon heeft weer een hernia en zal waarschijnlijk weer geopereerd worden en ik heb moeite met lezen en schrijven. Daarom dit late bvericht, ik hoop dat het zonder spelfouten is, want het nalezen is een beetje moeilijk. Lekker he die oudjes.

    Veel plezier weer de komende tijd.

    Groetjes Leon en Thea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

stage Australië

Recente Reisverslagen:

07 Juli 2012

De afgelopen maand

28 Mei 2012

Cairns

09 Mei 2012

Avondje bioscoop

23 April 2012

Karaoke avond

12 April 2012

Story Bridge Adventure Climb
Kevin

Actief sinds 21 Aug. 2011
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 18634

Voorgaande reizen:

08 November 2013 - 31 Oktober 2016

Werken in Cardiff, Wales, UK

30 Augustus 2011 - 15 Juli 2012

stage Australië

Landen bezocht: