Sinterklaas komt ook naar Wales toe! - Reisverslag uit Cardiff, Verenigd Koninkrijk van Kevin Graaf - WaarBenJij.nu Sinterklaas komt ook naar Wales toe! - Reisverslag uit Cardiff, Verenigd Koninkrijk van Kevin Graaf - WaarBenJij.nu

Sinterklaas komt ook naar Wales toe!

Blijf op de hoogte en volg Kevin

19 November 2013 | Verenigd Koninkrijk, Cardiff

De titel klinkt misschien een beetje raar, maar daar kom ik aan het einde van het verslag op terug.

De eerste werk week zit er al weer op. De week was vooral gefocused op het lezen van artikelen om me een beetje te kunnen verdiepen in de achtergrond. Daarnaast ook al een beetje labwerk kunnen doen. Een van mijn taken is het vervangen van de buisjes waar de fruitvliegjes in zitten. Dit is best wel saai werk, want normal deed 1 persoon dat gedurende de gehele week 1 keer per maand. Met mij erbij zullen we dus in 3 dagen alle buisjes vervangen. Dat heb ik dus afgelopen week kunnen doen. Binnenkort kan ik gaan beginnen aan het project.

Afgelopen week was het ook nog vooral wat dingen regelen zodat ik alle rekeningen goed binnenkrijg. Daarnaast begin ik ook al aardig te wennen in mijn appartement. De buurt zelf is erg rustig, dus je hebt totaal geen last van geluid.

Afgelopen maandag ben ik nog met de trein naar Neath toe gegaan wat ten noorden van Cardiff ligt. Dit was voor mijn national insurance nummer aanvraag dat niet in Cardiff zelf geregeld kon worden. De treinen hier zijn redelijk oud en maken ook behoorlijk wat geluid als ze wegrijden. Het leuke is dat je ook in de trein zelf tickets kan kopen. Iedere keer als een trein van het station vertrekt komt er een conducteur langs die vraagt of iemand tickets wil kopen.

Om nog even terug te komen op de titel. Hier op de werkvloer is een nederlandse professor. Ieder jaar organiseren hun en andere nederlandse families sinterklaas bij iemand thuis. Speciaal voor de kinderen komt sinterklaas in het bijzijn van zwarte piet (zonder de goude oorringen). Ik werd gevraagd of ik het leuk vond om dan ook te komen. Dus aankomende zaterdag (sinterklaas bezoekt de kinderen hier eerder!) zal ik dus een aantal nederlandse families in Cardiff ontmoeten in het bijzijn van sinterklaas. Ik ben benieuwd….

  • 19 November 2013 - 16:39

    Patrick:

    Dat is idd een beetje saai!! Maar als het project eenmaal begint, zal het een stuk leuker worden!
    Wel erg leuk dat je ook mag komen naar het sinterklaas feest haha. Niet je rug naar sinterklaas keren hé!!!

    Ennuh ben de eerste die reageert hahaha goed hé!!

  • 19 November 2013 - 18:57

    Esmeralda:

    He toch wel leuk dat ze dat organiseren kijk uit dat je straks niet ineens in spanje zit ha,ha.We hebben nu net de weg naar engeland gevonden.Wel apart dat je,je treinkaartje in de trein koop.Nou wel lekker dat je in een rustige buurt zit,en ik denk dat er op je werk nog genoeg uitdaging komt.Veel plezier bij de Sint doe hem de groeten Pap en Mam

  • 23 November 2013 - 00:23

    Irma:

    Hallo Kevin, leuk weer iets van jou te lezen en zo te lezen gaat het je goed af met de nieuwe dingen die je nu meemaakt hahaha 50 jaar geleden was het hier in Nederland ook hoor dat je kaartjes in de trein kon kopen dus ze lopen dan wel achter denk ik. Nou hoop dat het een gezellige sinterklaasfeest wordt en tot lees o....had jij het ook nog gehoord of gelezen dat ze een vrouw hebben gevonden die al 10 jaar dood in der huis lag!! Nee!? Nou echt he! 10 jaar!! Kan dat nou!! Maar kennelijk kan het dus! Nou ik lees je weer groetjes , irma.

  • 23 November 2013 - 12:10

    Liana:

    Hoi Kevin,
    Je weet het erg snel ben ik nooit met internet,ben beter met gewoon kaartjes schrijven.maar zoals je ziet heb ik nu de pagina weer gevonden,dus blijf ik weer een beetje op de hoogte van je bevindingen.Veel plezier met je Sinterklaasfeest.Groetjes Jelis en Liana

  • 26 November 2013 - 10:02

    Dory:

    Hallo Kevin,
    Weer een nieuwe belevenis voor je, al kan ik dit keer niet veel met je delen als van Australië.
    Wel goed van je dat je weer zo'n leuke baan hebt kunnen treffen. Zo te lezen begin je al te wennen en wat leuk dat je uitgenodigd bent voor sinterklaasavond. Alvast heel veel plezier daar en succes, Dory

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kevin

Actief sinds 21 Aug. 2011
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 18642

Voorgaande reizen:

08 November 2013 - 31 Oktober 2016

Werken in Cardiff, Wales, UK

30 Augustus 2011 - 15 Juli 2012

stage Australië

Landen bezocht: