En we zijn in Cardiff - Reisverslag uit Cardiff, Verenigd Koninkrijk van Kevin Graaf - WaarBenJij.nu En we zijn in Cardiff - Reisverslag uit Cardiff, Verenigd Koninkrijk van Kevin Graaf - WaarBenJij.nu

En we zijn in Cardiff

Blijf op de hoogte en volg Kevin

12 November 2013 | Verenigd Koninkrijk, Cardiff

Donderdag avond rond 12 uur zijn we dan vertrokken richting Cardiff. Na een rit van bijna 10 uur kwamen we vrijdag ochtend in Cardiff aan. Gelijk de sleutels opgehaald en richting het appartement gegaan. Eenmaal daar aangekomen moest er toch aardig wat opgeruimd worden want echt schoongemaakt was er niet. Terwijl mijn moeder aan het schoonmaken was waren ik en pap richting stad om daar een paar zaken te regelen. Eenmaal terug in het appartement was het al aardig ingericht en zag het er al stukken beter uit. Die middag/avond zijn we nog verder geweest met inrichten en gingen we redelijk vroeg naar bed door de lange dag.

Zaterdag zijn we naar de ikea toegegaan om nog wat spulletjes te kopen voor het appartement. Daarna gingen we naar de lidl om even goed boodschappen te doen. Voor de komende half jaar heb ik wel genoeg drinken in huis. We wooden nog even naar de stad gaan, maar er was een of ander event dus besloten we maar om zondag te gaan kijken.

Zondag zijn we dus naar de stad gegaan om er even rond te kijken. Het is een mooie stad en het is niet al te groot. Ook toen hebben we nog een paar spulletjes gekocht voor het appartement. Met de auto hebben we ook nog de route gereden richting mijn werk om te kijken waar het precies ligt. Voor de rest hebben we ook nog even rondgelopen in de buurt om te kijken hoe het er uit zag. Rond 9 uur ‘s avonds vertrokken mijn ouders en was de tijd zover gekomen om zelfstandig verder te gaan.

Maandagochtend 8 uur ging de wekker en rond 9 uur kwam ik aan bij mijn werk. Degene die me zou ophalen was ziek dus werd ik door de Nederlandse professor die op dezelfde verdieping werkt opgehaald. Hij bracht me naar de goede plek en vertelde ook wat meer over het gebouw. Eenmaal bij de juiste plek aangekomen begon het papierwerk. Na een paar krabbeltjes te hebben gezet werd ik opgehaald door Sonia die ook een team leidt op dezelfde verdieping. Sonia bracht me naar de werkplek en stelde me voor aan de PhD’er die in hetzelfde team als ik zit. Hij leidde me door de laboratoriums en liet me ook al wat labwerk doen. Later kwam Sonia weer en vertelde wat meer over de werkplek en hielp me nog met wat ander papierwerk. De rest van de middag heb ik nog wat andere dingen geregeld.

Morgen ga ik nog wat andere dingen regelen zodat mijn gas,water, elektriciteit, council tax en national insurance nummer in orde zijn. Daarnaast zijn er ook nog een paar dingen in het appartement die nog gemaakt moeten worden.

Volgende week zal ik wel vertellen hoe de rest van mijn 1ste week was.

  • 12 November 2013 - 15:07

    Monique:

    Fijn dat alles goed is verlopen. Heel veel succes in Cardiff!

  • 12 November 2013 - 16:23

    Thea:

    leuk om te lezen hoe het gegaan is. Natuurlijk ook van je vader en moeder gehoord hoe het was.

    Went het al dat alles links is? We horen volgende keer van je.

    Groetjes van ons

  • 12 November 2013 - 16:49

    Mam En Pap:

    Ik ging nu beter weg dan toen je naar australie ging ,weet dat je nu goed zit en alles in de buurt heb.Goed te horen dat het op je werk ook goed gaat. Dus je red het met je drinken tot we weer komen ha,ha En gewoon vragen de eerst volgende die naar jou toekomt Senseo meenemen. Succes we horen weer.

  • 13 November 2013 - 22:00

    Charissa:

    De komende drie zaterdagen zal het nog wel druk zijn autumn internationals zijn bezig. Deze zaterdag wales vs argentina daarna tonga en als laatst australie. Misschien leuk als je nog kaartje weet te bemachtigen.

    Ben benieuwd hoe je onderzoeksdagen eruit gaan zien.

    Groetjes charissa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kevin

Actief sinds 21 Aug. 2011
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 18640

Voorgaande reizen:

08 November 2013 - 31 Oktober 2016

Werken in Cardiff, Wales, UK

30 Augustus 2011 - 15 Juli 2012

stage Australië

Landen bezocht: